مبانی روان کاوی فروید - لکان

وضعیت موجودی موجود
2 رای
برند نشر نی
تعداد صفحه: 352
سال چاپ: 1401
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: روانشناسی
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: کرامت موللی
قیمت قبلی: 120,000 تومان
قیمت: 108,000 تومان

مبانی روان کاوی فروید - لکان

کتاب مبانی روان کاوی فروید - لکان اثر کرامت موللی توسط اتشارات نی در 352 صفحه به چاپ رسیده است.

در این کتاب نویسنده سعی کرده است اصول عمدهٔ روان‌کاوی فروید و لَکان را در حد امکان به نحو جامع مورد بررسی قرار دهد. در این مهم کوشش بر آن بوده که مطالب نه‌تنها برای مبتدیان قابل دسترسی باشد، بلکه برای اصحاب فن نیز مفید واقع گردد. لذا کتاب حاوی قرائت‌های متعددی است و درعین‌حال می‌تواند به‌صورت مرجع نیز به‌کار آید.

قسمتی از متن کتاب:

کودک بمحض تولّد و حتّی قبل از آن واجد تمامی لوازم ذات انسانی است. آنچه علومی چون زیست شناسی و حتّی روانشناسی را باین نظر واهی کشیده که نوزادِ آدمی همچون حیوان است درواقع صرف نظر از این حقیقت میباشد که تا آنجا که انسانیت آدمی مورد نظر است تفاوتی میان انسان بالغ و کودک نیست. تفاوت تنها در وسایل لازم درظاهرساختن ذات اوست. آنچه طفل فاقد آن بوده و بتدریج کسب میکند همین وسایل و مویدات است که توانائی در اَدای کلمات و ایجاد هماهنگی میان حرکات ظریف و پیچیده دهان، حلق، دیافراگم و بطورکلّی جهاز صوتی از آنجمله اند. نوزاد که اساساً درمرحله دهانی بسرمیبرد هنوز قادر بدان نیست که تمایزی میان جهاز هاضمه و جهاز صوتی ایجاد کند.

چنانکه گفتیم تحوّل نیازهای کودک از بَدْوِ تولد به درخواست نفسانی گامی قطعی است دررابطه اش با مادر. ازین پس برای کودک هرعنصری از عناصر عالَم مظهری از وجود مادر خواهدبود. بمحض اینکه ازخواب بیدار میشود نیاز به حضور مادر دارد. ولی حتّی در غیاب او قادر است از طریق ایجاد رابطه با اشیاء یا قسمتهای مختلف بدن خویش مادر را بگونه ای برای خود حاضر کند. مثلا ًمکیدن انگشت یا بازی با جغجغه عجالتاً جای نیاز به وجود پستان یا حضور واقعی مادر را میگیرد. بعبارتی صحیح تر طفل قادر میشود وجود مادر را موقتاً برای خود از طریق مکیدن انگشت توهّم کند.

شما می توانید با خرید کتاب مبانی روان کاوی فروید - لکان از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

مبانی روان کاوی فروید - لکان

ویژگی ها
تعداد صفحه: 352
سال چاپ: 1401
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: روانشناسی
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: کرامت موللی
برند نشر نی

نظرات کاربران درباره مبانی روان کاوی فروید - لکان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد مبانی روان کاوی فروید - لکان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره مبانی روان کاوی فروید - لکان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید