فیزیک مالی

وضعیت موجودی نا موجود
2 رای
برند نشر نی
تعداد صفحه: 276
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مترجم: حسین عبده تبریزی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: اقتصاد
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: جیمز اوئن ودرال
قیمت: 46,000 تومان

فیزیک مالی

کتاب فیزیک مالی اثر جیمز اوئن ودرال با ترجمه حسین عبده تبریزی توسط انتشارات نی در 276 صفحه به چاپ رسیده است.

جیمز اوئن ودرال (JAMES OWEN WEATHERALL) یک فیزیکدان ، فیلسوف و ریاضیدان است. وی دارای مدرک تحصیلات تکمیلی از دانشگاه هاروارد، انستیتوی فناوری استیونز و دانشگاه کالیفرنیا، ایرواین است که در حال حاضر استادیار منطق و فلسفه علوم است. او برای Slate و Science American مقالاتی نوشته است.

این کتاب معمای رابطه ی فیزیک با مالی را شرح و توضیح می دهند چگونه فیزیکدانانی چون باشلیه، آزبورن، مندلبروت، تورپ، بلک و … سپهر مالی را توسعه می دهند. داستانی که نویسنده به دنبال کشف آن است وی را از پاریس اوایل قرن بیستم به آزمایشگاه های دولت امریکا در طول جنگ جهانی دوم، و از آن جا به میزهای بازی لاس وگاس و به کمپ جوانان انقلابی در سواحل اقیانوس آرام می کشاند. شرح این سفر تحولی بیانگر آن است که رابطه ی فیزیک و نظریه های مالی جدید، و فراتر از آن کل رشته ی اقتصاد، بسیار عمیق است.

قسمتی از متن کتاب:

فقط چند بلوک ساختمانی آن طرف تر در شرق پاله گرنیه، قلب تپنده ی امپراتوری فرانسه، واقع شده بود: بورس پاریس؛ بورس مالی اصلی پایتخت. ساختمان بورس در کوشکی واقع بود که ناپلئون آن را چونان معبد پول ساخته بود، پاله برونیا ( ۴۲) . پله های بیرونی این بنا با مجسمه ی بت هایش آراسته شده بود: عدالت، تجارت، کشاورزی و صنعت. ستون های نئوکلاسیک شاهانه ای درهای ورودی را احاطه کرده بود. در داخل بنا، سالن اصلی عریض آن چندان بزرگ بود که می توانست صدها کارگزار و کارمند بورس را در خود جای دهد. هر روز به مدت یک ساعت آنان زیر نقوش حک شده ی پرزرق و برق و پنجره ی سقفی بزرگ این ساختمان، اوراق قرضه ی دولتی ( ۴۳) دائمی معامله می کردند که به آن ها « مقرری » ( ۴۴) می گفتند؛ اوراقی که در طول یک قرن جاه طلبی های جهانی فرانسه را تامین وجه کرده بود. بنایی باابهت و شاهانه در مرکز شهر و در عین حال در مرکز جهان یا حداقل در نخستین دیدار لویی باشلیه ( ۴۵) از آن در سال ۱۸۹۲، این ساختمان چنین به نظر رسید [ ۱ ] .

یتیمی شهرستانی و در اوان دهه ی سوم عمر خود که تازه خدمت سربازی را تمام کرده و به پاریس رسیده بود، می خواست برای ادامه ی تحصیل به دانشگاه پاریس برود.

شما می توانید با خرید کتاب فیزیک مالی از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

 

فیزیک مالی

ویژگی ها
تعداد صفحه: 276
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مترجم: حسین عبده تبریزی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: اقتصاد
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: جیمز اوئن ودرال
برند نشر نی

نظرات کاربران درباره فیزیک مالی

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد فیزیک مالی نظر می دهد.

ارسال نظر درباره فیزیک مالی

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید