پست مدرنیته و معماری

وضعیت موجودی نا موجود
4 رای
برند خاک
ناشر: خاک
نویسنده: امیر بانی مسعود
قیمت: 148,000 تومان
کتاب پست مدرنیته و معماری
نویسنده: امیر بانی مسعود
انتشارات: خاک

پست مدرنیته و معماری

کتاب\" پست مدرنیته و معماری ، ( بررسی جریانهای فکری و معماری غرب )\" نوشته \" مهندس امیر بانی مسعود\" می باشد که اخیرا توسط\" نشر خاک\" چاپ و منتشر شده است.
کتاب با مقدمه دکتر علی اکبر صارمی آغاز گردیده ومشتمل بر شانزده فصل است که مولف با پیش درآمدی بر مفاهیم ( مدرن ، مدرنیته ، مدرنیزاسیون ، مدرنیسم و ... ) متفکران پست مدرنیته، سپس متفکران پست مدرن کلاسیسیسم ( پومو ) را معرفی می کند . در ادامه، به رویکردهای علم گرایی پست مدرنیته ، زیبایی شناسی و هنر پست مدرن، پست مدرنیته و دگرگونی مفاهیم فضا، پست مدرن و فمینیسم ،پست مدرن و فرهنگ عامه می پردازد .
در هشت فصل بعدی، معماران و معماری بوم گرایان عصر پست مدرن ، نئو خرد گرایان معاصر ، پیش قراولان پست مدرن کلاسیسیسم ( پومو ) ، زیست محیط گرایی پست مدرن ، دیکانستراکشن ، نئو مدرن و پست مدرنیزاسیون و دگرگونی مفاهیم فرم را معرفی می کند .
یکی از مزیت های مهم کتاب ، به قول خود مولف ، تالیف بر اساس ذوق و بسترفکری مطرح شده در دانشگاه های ایران و آموزشی بودن آن است .توضیحات روشن پیرامون مطالب ، نظام مند بودن مباحث نظری معماری و اتکاء آن، به نظریات مطرح شده فلسفی وتبیین آن ، بعلاوه،حداکثر ارجاع به منابع اصلی اعم از فارسی و انگلیسی، از دیگر مزایای کتاب می باشد که مورد اخیر در کنار روشنگری نکات درون متنی، مخصوصا به حل مشکل اصطلاحات فنی( ترمینولوژی ) درزمینه پست مدرنیته ،کمک می کند .
اختصاص 24 صفحه از 396 صفحه کتاب به درج منابع و ارجاع به حدود 1000 مرجع( فارسی و انگلیسی ) از نکات برجسته در تائیداعتبار علمی کتاب به حساب می آید .
گفتنی است که کتاب حاضردومین مجلداز\" مباحث معماری غرب\" اثر مولف می باشد که نخستین آن، کتاب\" تاریخ معماری غرب ازعهدباستان تامکتب شیکاگو\" درسال1383توسط همین ناشر منتشر وتجدید چاپ شده است.
شایان ذکر است که مولف کتاب،\" مهندس امیر بانی مسعود\" ،استاد دانشگاه ، مدرس واحدهای درسی \"مبانی نظری معماری\" و \"معماری معاصر\"، نویسنده کتابهای \" تاریخ معماری غرب ازعهدباستان تامکتب شیکاگو\" کتاب\" بازخوانی نقشه های تاریخی تبریز\" ،عضو هیات تحریریه فصلنامه علمی ـ تخصصی \"معماری و فرهنگ\" می باشد که علاوه بر کتب مذکور، تاکنون ده ها مقاله تحصصی به رشته تحریر درآورده ، چندین طرح پژوهشی را با موفقیت به انجام رسانده و بارها به عنوان پژوهشگر نمونه معماری، معرفی شده است .
بانی مسعود،چهره شاخص درحوزه فلسفه معماری وهنرمی باشدکه مباحث دانشگاهی مربوط به\"گروتسک\" ،\"فولدینگ\" و\" طرح خانه بی انتها\"طی دهه اخیر،عمدتا توسط ایشان مطرح گردیده اند.

پست مدرنیته و معماری

ویژگی ها
ناشر: خاک
نویسنده: امیر بانی مسعود
برند خاک

نظرات کاربران درباره پست مدرنیته و معماری

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد پست مدرنیته و معماری نظر می دهد.

ارسال نظر درباره پست مدرنیته و معماری

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید