انسان روح است نه جسد

وضعیت موجودی نا موجود
14 رای
برند نغمه نو اندیش
مترجم: امیرهوشنگ دانایی
ناشر: نغمه
نویسنده: رئوف عبید
قیمت: 30,000 تومان

انسان روح است نه جسد

مطالب اين كتاب تنها بحث فلسفي مبتني بر منطق ساده نيست، بلكه روشهاي علمي و تجربي است كه با منتهاي دقت با دقيقترين تجهيزات پيشرفته مادي، در ظرف ساليان درازي انجام شده تا حقيقت روح و تجليات آن را پس از مرگ طبيعي محرز و مسلم بدارند.

نتيجۀ مهمي كه من از بحثهاي علمي و بررسيهاي خود بدست آوردم اين است كه انسان روح است نه جسد ، اين همان عنواني است كه آن را براي اين كتاب انتخاب كردم ، تا در تحت اين عنوان ، آنچه را كه از نتايج ثابت مهم در جستجوي خود در مورد قضاياي جاودانگي روح و همچنين مسايلي كه در روشنايي علم جديد مربوط بروح ميشود ، بدست آورده ام،براي خوانندگان بيان كنم.

بعضي بدون اينكه به متن كتاب توجه كنند به اين عنوان اعتراض كرده چنين گفته اند: چرا نمي گويي انسان از روح و بدن تشكيل شده؟ تا به حقيقت نزديكتر باشد. لكن بنظر من حقيقت اين است كه در علم معرفت الروح ، انسان فقط روح است.

زيرا جسد خاكي فقط به منزله يك رداي كهنه اي است كه روح بخود پيچيده تا روز معين روز مرگ ضمن اينكه براي حفظ خود از آن استفاده ميكند ، آن را هم با خود بهر كجا ميخواهد ميبرد . آيا سزاوار است ما كسي را كه ردا پوشيده ، ولو اينكه اين ردا از بهترين پارچه ها باشد ، بنام ردا بشناسيم؟ بازهم شايسته نيست ما دُر گرانبهايي را بنام آن صندوقي كه محتوي آن دُر است ، بشناسيم و يا پرندۀ زيبايي را بنام قفسي كه از استخوانهاي پوسيده در ست شده ، تا راه آزادي پرنده را موقتاً سد كند ، بشناسيم.

بنظر من آنچه كه مقرون به واقعيت ميباشد ، اين است كه ، انساني كه ذات ناطقۀ ما را مجسم ميكند ، تنها روح است. اما جسد مادي نشان دهندۀ نمو ما در طبيعت ميباشد ، و تا دم مرگ قالب روح ميباشد، رابطه اي با انسان بودن ما ندارد. اگر ما بخواهيم در بيان اين مفهوم از مفاهيم رياضي استفاده كنيم ، بايد بگوييم ، روح جسد نيست. بلكه همان چيزي است كه به آدمي شخصيت ميدهد. و حقيقت عقل و اخلاق وي را هم تحقق مي بخشد.

انسان روح است نه جسد

ویژگی ها
مترجم: امیرهوشنگ دانایی
ناشر: نغمه
نویسنده: رئوف عبید
برند نغمه نو اندیش

نظرات کاربران درباره انسان روح است نه جسد

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد انسان روح است نه جسد نظر می دهد.

ارسال نظر درباره انسان روح است نه جسد

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید