بانک کتاب واقعی

۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۱۵:۵۶ ب.ظ

4 شنبه حدود ساعت ده شب بود  که کم کم داشتم تمام سیستم ها را خاموش میکردم و اماده میشدم برم به سمت منزل تمام بچه ها هم رفته بودن روز خیلی شلوغی داشتیم . تلفنمون زنگ خورد یک خانم نسبتا میانسال پشت خط بودن بعد از شنیدن صدای من ایشون با تمام وجود سر من داد و فریاد کرد و  کلی حرفهای خوب ( شما اینجوری فکر کنید ) به من گفتن و اصلا اجازه ندادن که من صحبت کنم ومیفرمودن فقط منتظرن فردا بشه تا بیان اینجا رو روی سر ما خراب کنن یا شکایت کنن و از این حرفها ...

بعد از اینکه کم کم تونستم ایشون آروم کنم که کار خیلی آسونیم نبود موضوع رو از ایشون پرسیدم .

موضوع از این قرار بود که این خانم میگفتن از دوشنبه 2 جلد کتاب به ما سفارش دادن و از اونموقع تا حالا ( 3روز) هنوز کتاب براشون ارسال نشده و دختر ایشون که کتاب برای اونه و خیلی زیاد هم  بهشون احتیاج  داره  کلی گریه کرده و کلی هم استرس داره چون فردا یک امتحان خیلی مهم داره و باید اون کتابها رو امشب داشته باشه .

من اولش یه کم برام این موضوع عجیب بود که مگه میشه ما از دوشنبه تا الان سفارشی نفرستاده باشیم چون شده بود یک روز تاخیر اونم بخاطر شلوغی کار اما قطعا کار به سه روز تاخیر نمیرسید .

اسم و فامیل  مشتری پرسیدم توی سفارشهای تلفنی چک کردم از دوشنبه تا 5 شنبه چنیین اسمی ثبت نشده بود خرید آنلاین چک کردم اونجا هم همچین اسمی نبود جالب بود که خود مشتری به قدری استرس داشت حتی اول به یاد نمیاوردن  که سفارششون تلفنی بوده یا آنلاین بعد از کلی کلنجار دخترشون یادش افتاد سفارش تلفنی دادن .

تو این کلنجار رفتن من چندین بار بهشون گفتم خانم ممکنه سفارشتون بجای دیگه دادین اما ایشون اصرار داشتن که نه حتما به شما سفارش دادم .

به شدت عصبانی شده بودم از دست بچه ها که چرا همچین اشتباه مبتدیانه رو انجام دادن و سفارش ثبت نشده بود چون همچین چیزی سابقه نداشت و نمیدونستم چه  جوابی باید به  این مشتریمون  بدم که انقدرم ناراحته واقعا برام سخت بود حتی بخوام ازشون عذر خواهی کنم چون بی فایده بود .

درگیر گشتن سفارشات بودم که ببینم واقعا همچین سفارشی بوده که اون خانم یک جمله ای به من گفت تا من تازه فهمیدم مشکل چی بوده 

- هر جا میریم تبلیغاته بانک کتاب میبینیم هر معلمی میگه کتابتو از بانک کتاب بگیر دوستای بچم میگن کتابشونو بانک کتاب آورده والا نخواستیم بانک کتاب این چه بانکیه ک دو تا دونه کتابو از دوشنبه تا الان نفرستاده .

بله این خانم فکر کرده بود بانک کتاب یک جای واحد و مشخصه و فقط و فقط  یک بانک کتاب تو ایران وجود داره و همه ی کشور از اینجا کتابشون تامین میکنن بعد از اینکه از ایشون پرسیدم فقط با این شماره تماس گرفته یا نه گفتن یک شماره داشتم زنگ زدم برنداشتم تو اینترنت سرچ کردم بانک کتاب شماره شما اومد و باهاتون تماس گرفتم 

من بهشون توضیح دادم که بانک کتاب یک جا واحد نیست هر بانک کتاب بعدش اسم برندش هست و ما بانک کتاب یکتا مهرهستیم و بقیه اسمهای مختلفی دارن  تازه ایشون متوجه شده بود که موضوع چیه ...

کلا این اشتباه بعضا رخ میده و مشتریا فکر میکنن بانک کتاب فقط یک جای خاصه و مهم تر اینه ک اون بانک کتاب تمام کتابهای چاپ شده در ایران داره و میتونه ارسال کنه .

در حالی که اصلا اینطور نیست در حال حاضر کلی بانک کتاب فعال وجود داره اما کسی نمیتونه این ادعا رو داشته باشه که بانک کتاب اصلی و واقیعه فقط اونا هستن در واقع باید بدونیم هر بانک کتاب میتونه این ادعا رو داشته باشه که بانک کتاب واقغی هستش که این هم درسته هم درست نیست .

فلسفه بانک کتاب اینه که مشتری کلی راه نکوبه بیاد انقلاب تو شلوغی و گرما و سرما و ترافیک بگرده دنبال کتابش آخرشم کتابشو پیدا نکنه بانک کتاب باید با  یک تیم مجرب و قوی و کاربلد از این کار جلو گیری کنه .

باید هدفش این باشه که  سریعترین وقت ممکن هر نوع کتابی بدست مشتری برسونه و بدونه که کتاب مثل دارو برای مشتری مهمه.

 آخر با هر سختی بود تا ساعت 11 کتابا رو براشون ارسال کردم.

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید