بهترین منابع عربی کنکور 98

۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ۰۴:۴۶:۱۴ ب.ظ

با بررسی بهترین منابع عربی کنکور 99 از بانک کتاب یکتامهر در خدمت شما هستیم.

درس عربی به عقیده بسیاری از دانش آموزان و داوطلبین سخت ترین درس عمومی کنکور است. درسی با ضریب 2 که پرسش های آن بعد از سوالات ادبیات فارسی قرار دارند.

داوطلبان معمولا نمی توانند در این درس نتیجه ی مطلوبی بگیرند و همواره با این درس مشکل دارند. اما راه حل چیست ؟

درس عربی ویژگی های مخصوص به خودش را دارد و در هنگام مطالعه باید این ویژگی ها را در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید نتیجه ی مناسبی در این درس بگیرید، علاوه بر فراگیری کامل قواعد و نکات مربوط به آن، باید تکنیک های تست زنی و سبک سوالات این درس را نیز بدانید.

پس شما به منبع کاملی نیاز دارید تا تمام این بخش ها را پوشش دهد.

در این مقاله قصد داریم با بررسی بهترین منابع عربی کنکور 99، نقاط مثبت و منفی هر کدام را بیان کنیم تا بتوانید بهترین کتاب را انتخاب نمایید.

در بین کتاب های موجود در بازار، ما موارد زیر را به عنوان بهترین منابع برای درس عربی در کنکور انتخاب کرده ایم :

در ادامه هر کتاب را از نظر درسنامه، بانک تست و پاسخ های تشریحی مقایسه خواهیم کرد :

بررسی درسنامه بهترین منابع عربی کنکور99

یکی از مهم ترین بخش های هر کتاب کمک آموزشی عربی کنکور، بخش درسنامه آن است.

شما به درسنامه ای نیاز دارید تا تمام نکات لازم را با زبان ساده و به طور کامل شرح دهد تا با فراگیری آن ها بتوانید از این نکات در حل سوالات استفاده کنید.

1)میکرو طبقه بندی گاج

درسنامه های کتاب میکروطبقه بندی گاج تقریبا خلاصه است. البته تمام نکات لازم جهت پاسخ گویی به سوالات را در خود گنجانده است. در داخل درسنامه ها نیز تعدادی سوال به عنوان تست های نمونه جهت آشنایی با نحوه ی کاربرد نکات در حل تست ها وجود دارد.

همچنین نکات مهم مربوط به ترجمه، عبارات و لغات مهم هر درس نیز در بخش ویژه و مخصوص به آن گردآوری شده است که با بررسی آن ها می توانید به فنون ترجمه تسلط پیدا کنید.

انتشارات گاج برای درس عربی کتاب های متنوعی منتشر کرده است اما ما در این مقاله سعی کردیم بهترین و کامل ترین آن ها که همان میکروطبقه بندی است را بررسی کنیم و به شما داوطلبین عزیز نیز توصیه می کنیم از داشتن چندین منبع مختلف و متفاوت که باعث سردرگمی و اتلاف وقتتان می شود پرهیز کنید.

به طور کلی بخش درس نامه ی این کتاب در بررسی ما امتیاز 9 از 10 می گیرد.

عربی-میکروطبقه-بندی-گاج

2) کتاب های الگو

بخش درسنامه ی این سری کتاب ها نیز مانند کتاب های میکرو طبقه بندی انتشارات گاج دارای متنی روان و خلاصه است و تمام نکات لازم جهت پاسخ گویی به سوالات را پوشش می دهد. همچنین تعدادی پرسش چهارگزینه ای جهت آشنایی بیشتر داوطلبین با سوالات در داخل درسنامه گنجانده شده است.

از ویژگی های خوب این کتاب ترجمه ی کامل متن کتاب درسی و حل تمارین آن است که شما را از مراجعه ی دوباره به کتاب درسی بی نیاز می کند.

همچنین نکات مربوط به ترجمه نیز در بخشی تحت عنوان کارگاه ترجمه گردآوری شده است.

به طور کلی این بخش کتاب در بررسی ما امتیاز 9 از 10 می گیرد.

3) کتاب جامع عربی خیلی سبز

این کتاب که در دو جلد تالیف شده است، دارای درسنامه ی بسیار کامل و جامعی است که تمام نکات را پوشش می دهد.

تعداد تست های نمونه ی داخل درسنامه نیز جهت یادگیری داوطلبین کافی است.

همچنین متن درسنامه روان و قابل فهم است.

غالبا بعد از مفاهیم کلی و نکات اصلی هر بخش، بخش هایی تحت عنوان نکات تکمیلی نوشته شده است که این نکات برای درک بهتر و کامل تر مطالب مفید است. توصیه ما به شما بررسی تمام این نکات و یادگیری آن ها است تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

 به طور کلی در بررسی ما بخش درس نامه ی این سری از کتاب ها امتیاز 9 از 10 می گیرد.

4) کتاب عربی جامع قلم چی

درسنامه کتاب به صورت خلاصه و با ذکر مثال های متعدد بیان شده است و سعی شده تا تمام نکات لازم برای پاسخ گویی به سوالات در آن گردآوری شود. همچنین در درسنامه نکات مربوط به ترجمه نیز شرح داده شده است.

این بخش از کتاب در بررسی ما امتیاز 8 از 10 می گیرد.

عربی-جامع-آبی-قلمچی

در نهایت در بررسی درسنامه این چهار کتاب مذکور، کتاب های الگو و خیلی سبز به عنوان بهترین منبع از نظر درسنامه شناخته شدند.

بررسی بانک تست بهترین منابع عربی کنکور 99

برای تسلط پیدا کردن در درس عربی کنکور باید تست های مختلف را بررسی کنید تا با سبک های مختلف سوالات و نحوه ی کاربرد نکات در حل سوالات آشنا شوید.

در واقع تنها با مطالعه ی درسنامه و جزوه نمی توان به سوالات این درس پاسخ داد. بلکه باید کاربرد نکات و فنون تست زنی را در این درس فرابگیرید تا در نهایت بهترین نتیجه را کسب کنید.

بنابراین یکی از مهم ترین بخش های یک کتاب کمک آموزشی عربی بخش بانک تست آن است که باید توجه ویژه ای به آن کرد.

در ادامه به بررسی بانک تست کتاب های برگزیده خواهیم پرداخت...

1)کتاب میکروطبقه بندی گاج

همان طور که از نام کتاب مشخص است این کتاب دارای تست های دسته بندی شده بوده و سوالات این کتاب ترکیبی از سوالات تالیفی و سوالات کنکورهای سال های گذشته است.

همچنین تعداد سوالات و تنوع آن ها مناسب و کافی است.

پرسش های مربوط به قواعد و ترجمه از هم تفکیک شده است و در انتهای هر فصل نیز آزمونی جهت ارزیابی آموخته هایتان گرد آوری شده است.

 به طور کلی می توان گفت مولف کتاب منبع جامع و کاملی را فراهم کرده است، البته برای تمرین بیشتر و حل سوالات چالشی میتوانید از کتاب IQ انتشارات گاج نیز استفاده کنید.

بانک تست این کتاب در بررسی ما امتیاز 9 از 10 می گیرد.

2) کتاب های الگو

بانک تست این کتاب نیز بسیار کامل بوده و سوالات آن ترکیبی از سوالات تالیفی ، آزمون های آزمایشی سنجش و کنکور های گذشته است.

تست های تالیفی آن نیز هم سطح سوالات کنکور های سراسری و گاهی کمی دشوارتر است. همچنین تعداد تست ها و تنوع آن ها مناسب و کافی بوده و نیازی به منبع دیگری نخواهید داشت.

این بخش نیز در بررسی ما امتیاز 9 از 10 می گیرد.

3) کتاب های خیلی سبز

پرسش های چهار گزینه ای کتاب شامل سوالات تالیفی و سوالات کنکور های سراسری رشته های مختلف است.

تست های تالیفی کتاب نیز هم سطح سوالات کنکور های گذشته است و انواع سوالات مختلف و تیپ های رایج سوالات را پوشش می دهد.

سوالات این کتاب در قالب تست های واژگان ، ترجمه ، تعریب و مفهوم ، قواعد و درک مطلب ارائه شده است. همچنین پرسش های مناسب کنکور های سراسری نیز در آن استفاده شده است که با بررسی آن ها می توانید با سبک سوالات و سلیقه ی طراحان آشنا شوید.

این کتاب نیز در بررسی ما امتیاز 9 از 10 می گیرد.

عربی-دهم-یازدهم-خیلی-سبز

4) کتاب عربی جامع قلم چی

سوالات این کتاب نیز از سوالات کنکور های سراسری و سوالات تالیفی است.

از نکات مثبت این بخش کتاب استفاده از سوالات آزمون های قلم چی گذشته است. نحوه ی دسته بندی سوالات در این کتاب به صورت پیمانه ای است که باعث می شود تعداد سوالات هر بخش به اندازه ی اهمیت آن باشد و نکته ای از کتاب از قلم نیفتد.

در بررسی ما این بخش امتیاز 9 از 10 می گیرد.

بنابراین همه این کتاب ها به راستی بهترین منابع عربی کنکور 98 هستند (!) و با بررسی سوالات آن ها نیازی به منبع دیگری نخواهید داشت و در واقع هر چهار کتاب بهترینند!

بررسی پاسخ های تشریحی بهترین منابع عربی کنکور 98

داوطلبین معمولا به بخش پاسخ های تشریحی توجه نکرده و آن را مطالعه نمی کنند یا تنها پاسخ سوالاتی را که اشتباه پاسخ داده اند بررسی می کنند.

اما توصیه ما به شما این است که پاسخ های تشریحی را به طور کامل مطالعه کنید. این کار باعث می شود نکات بارها در ذهن شما مرور شود و ملکه ی ذهنتان گردد و نکات جدیدی که شاید توجهی به آن ها نکرده اید را نیز فرا بگیرید.

1) کتاب های گاج

پاسخ های تشریحی کتاب میکروطبقه بندی عربی انتشارات گاج بسیار کامل و جامع است. علت درستی و یا نادرستی هر گزینه به طور کامل بیان شده است. هر جا که لازم بوده جملات عربی سوال و یا گزینه ها ترجمه شده است.

به طور کلی یکی از کامل ترین و بی نقص ترین پاسخ های تشریحی مربوط به این سری کتاب ها است.

در بررسی ما این کتاب در این بخش امتیاز 10 از 10 را می گیرد.

2) کتاب های الگو

پاسخ های این کتاب خلاصه و قابل فهم است. معمولا علت نادرستی سایر گزینه ها ذکر شده است، هرچند این بخش می توانست بهتر از این باشد.

در بررسی ما این کتاب در این بخش امتیاز 9 از 10 را می گیرد.

عربی-دهم-سه-بعدی-الگو

3) کتاب عربی جامع خیلی سبز

پاسخ های  تشریحی این کتاب بسیار خوب ، جامع و کامل است. همچنین علت نادرستی سایر گزینه ها و ترجمه عبارات و نقش های دستوری کلمات نیز در آن بیان شده است. مولف در بخش درک مطلب نیز تمام متن را ترجمه کرده است بنابراین به نظر نمی رسد داوطلبی در این بخش مشکلی داشته باشد.

در بررسی ما این کتاب در این بخش امتیاز 9 از 10 را می گیرد.

عربی-جامع-پایه-کنکور-خیلی-سبز

3) کتاب عربی جامع قلم چی

پاسخ نامه کتاب نیز همانند بخش درسنامه آن متنی روان و خوب دارد که به طور کامل به حل سوالات می پردازد و در سوال هایی که نیاز باشد علت غلط بودن سایر گزینه ها نیز نوشته شده است تا هیچ ابهامی برای شما باقی نماند.

در بررسی ما در این بخش این کتاب امتیاز 9 از 10 را می گیرد.

بنابراین با توجه به جمع بندی ها درباره پاسخنامه تشریحی، کتاب های میکروطبقه بندی انتشارات گاج بهترین کتاب از نظر پاسخنامه تشریحی می باشند.

نتیجه گیری نهایی

در این مقاله به بهترین منابع عربی کنکور 98 پرداختیم و کتاب های مذکور را در سه بخش درسنامه ، بانک تست و پاسخ های تشریحی بررسی کردیم.

همان طور که متوجه شدید هر کدام از این کتاب ها نقاط مثبت و منفی متفاوتی دارند اما همه ی آن ها کتاب های کاملی هستند که نیاز شما را برطرف می کنند و انتخاب آن ها بیشتر بستگی به سلیقه شما دارد.

اما با توجه به بررسی هایی که انجام دادیم، کتاب های میکروطبقه بندی گاج در رتبه اول و بعد از آن کتاب های عربی الگو و عربی سه بعدی خیلی سبز در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

شما می توانید تمامی این کتاب ها را از بانک کتاب ما خریداری کنید و آنها را در اسرع وقت درب منزل خود تحویل بگیرید.

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید