طراحی شهر ها

وضعیت موجودی موجود
3 رای
برند شهیدی
مترجم: فرزانه طاهری
ناشر: شهیدی
نویسنده: ادموند بیکن
قیمت قبلی: 285,000 تومان
قیمت: 275,000 تومان

کتاب طراحی شهر ها
نویسنده: ادموند بیکن
مترجم: فرزانه طاهری
انتشارات: شهیدی

طراحی شهر ها

کتاب طراحی شهرها اثر ادموند بیکن که توسط مترجم گرامی سرکار خانم فرزانه طاهری به فارسی برگردان شده است. از جمله کتاب های ارزشمندی است که این منبع مرکز در دهه 70 آن را به چاپ رساند و چون پس از گذشت بیش از ده سال هنوز همچنان یکی از منابع مهم درسی در دوره کارشناسی ارشد رشته های برنامه ریزی و طراحی شهری بوده و مورد استقبال و استفاده محققان ، دانشجویان و علاقه مندان می باشد ، به دلیل ضرورت و نیازی که احساس نمود ؛ چاپ مجدد آن را در دستور کار خود قرار داد که هم اکنون در اختیار علاقه مندان ، پژوهشگران و دانشجویان می باشد .

کتاب حاضر در واقع مروری است بر تحول ساختار شهر از یونان باستان تا عصر حاضر که در 24 سر فصل تنظیم شده و مولف آن را با ارائه نظرات خود و چندین معمار برجسته قصد داشته است با نگاهی نو بر روند تاریخی تکوین شهرها و عناصر و عوامل موثر در چگونگی شکل گیری آنها ، خواننده را با خلاقیت های گذشته و ایده های نو آشنا سازد.مولف در انجام این رسالت ، همانطور که خوانندگان محترم این اثر نیز ملاحظه خواهند کرد ، موفق بوده و مترجم فرزانه کتاب نیز آنرا با دقت و وسواس علمی به فارسی برگردانده است.

ادموند بیکن در فیلادلفیا به دنیا آمد و در دانشگاه کرنل و آکادمی هنر کرنبروک معماری خواند.وی شاگرد الیل سارینن بود.در سال 1938 ، پس از دو سال طرحریزی شهری در فلینت میشیگان ، به مدیریت شرکت خانه سازی فیلادلفیا رسید.سپس از سال 1949 تا زمان بازنشستگیش در سال 1970 مدیر اجرایی کمیسیون طرحریزی فیلادلفیا بود.فیلادلفیا تحت رهبری او برنامه مداوم احیا و بازسازی را از سرگذارانده و همین برنامه آقای بیکن را در سرتاسر جهان به شهرت رسانده است .

او در سال 1971 جایزه خدمات برجسته موسسه طرحریزان امریکا را به خاطر نوآوریها و دستاوردهایش در مقام مدیر کمیسیون طرحریزی شهری فیلادلفیا از آن خود کرد.

واجد شرایط شدن من برای نوشتن این کتاب نه به علت پژوهشگر بودنم است و نه مورخ بودنم ، بلکه به این دلیل است که در تاریخ اخیر تولد دوباره فیلادلفیا شرکت داشته ام .

تصادفی تاریخی سبب شد که در این شهر مجموعه ای خارق العاده از نیروهای خلاق به هم نزدیک شوند و در حال حاضر به تغییر چهره شهر مشغول باشند.به اعتقاد من ، این تجربه ، که نه حاصل کار یک شخص بل حاصل کنش متقابل افراد بسیار است ، سرشار از ایده هایی است که می توان در شهرهای دیگر در هر نقطه جهان که تمایل به بیان کالبدی عالیتر آمال درونی انسان وجود داشته باشد آنها را به کار بست.

در حین کارم در فیلادلفیا از شباهت های موجود در جزئیات تاریخ با خبر بوده ام ، و پیوسته از آنها الهام گرفته ام .در این کتاب می کوشم آن موارد تکوین را در تاریخ که برایم کمکهای بسیار مفیدی به همراه داشته اند با شما در میان بگذارم ، و با نگاهی تازه به آنها امیدوارم برخی از نیروهای عمیقتر را که در آنچه در فیلادلفیا از زمان آغاز رنسانس آن می گذرد نقش تعیین کننده و سرنوشت ساز داشته اند روشن سازم.

شما می توانید کتاب های مورد نظر خود را ازپیک کتاب یکتا به صورت تلفنی 66403535 و یا در سایت ثبت سفارش نمائید.

طراحی شهر ها

ویژگی ها
مترجم: فرزانه طاهری
ناشر: شهیدی
نویسنده: ادموند بیکن
برند شهیدی

نظرات کاربران درباره طراحی شهر ها

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد طراحی شهر ها نظر می دهد.

ارسال نظر درباره طراحی شهر ها

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید