لذت متن

وضعیت موجودی موجود
3 رای
برند نشر مرکز
تعداد صفحه: 95
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مترجم: پیام یزدانجو
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: ادبیات
ناشر: نشر مرکز
نوع جلد: شومیز
نویسنده: رولان بارت
قیمت قبلی: 32,000 تومان
قیمت: 29,000 تومان

لذت متن

کتاب لذت متن اثر رولان بارت با ترجمه پیام یزدانجو توسط انتشارات مرکز در 95 صفحه به چاپ رسیده است.

رولان بارت، زاده ی ۱۲ نوامبر ۱۹۱۵ و درگذشته ی ۲۵ مارس ۱۹۸۰، نویسنده، فیلسوف، نظریه پرداز ادبی، منتقد فرهنگی، و نشانه شناس معروف فرانسوی بود.از جمله مولفه های مهم آثار او ساختارگرایی و پساساختارگرایی و همچنین تحلیل نشانه شناسانه ی متون ادبی و پدیده های فرهنگی اند.رولان بارت، زبان شناس و نظریه پرداز ادبی فرانسه، بنیان گذار نقد نو شناخته می شود. او با انتشار کتاب درجه ی صفر نویسندگی در آغاز نیمه ی دوم قرن بیستم به شهرت رسید. با انتشار این کتاب ، بنای نقد سنتی فرانسه فرو ریخت و مکتب «نقد تفسیری» جای آن را گرفت. رولان بارت نه تنها بنیان گذار نقد نو، بلکه منتقد نقد نیز محسوب می شود. او می گوید: «نقد که ادبیات درجه دو است، به سنجش ادبیات می پردازد، ولی تاکنون گفته نشده که چه کسی سنجش خود نقد را به عهده دارد. نقد یک ترازوست، اما چگونه می توان از صحت کار این ترازو مطمئن شد؛ معیارهای این سنجش کدامند؟ مقالات او در این باره، باب تازه ی نقدشناسی، «کرینیکولوژی» را گشوده است.

این کتاب، نخستین بار در سال 1973 وارد بازار نشر شد. لذت بردن از یک متن، چه تأثیری بر ما می گذارد؟ لذت مطالعه کردن چیست؟ رولان بارت، نظریه پرداز و منتقد شهیر فرانسوی، شاید برای اولین بار در تاریخ نقد ادبی به این سوالات پاسخ می دهد. او در این کتاب، نه تنها به شور و احساس دخیل در مطالعه، بلکه به موضوعی بسیار پیچیده تر، یعنی ماهیت و چگونگی لذت بردن از متن های ادبی، می پردازد. نظریه های مختلف مطرح شده در کتاب لذت متن، مانند براده های آهن در میدانی مغناطیسی گرد هم می آیند و با خلق مفهومی منسجم، مخاطبین را با ادراکی جدید از لذت های ناشی از مطالعه آشنا کرده و به دوری کردن از بی تفاوتی های برآمده از دانش صرف دعوت می کنند.

شما می توانید با خرید کتاب لذت متن از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

لذت متن

ویژگی ها
تعداد صفحه: 95
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مترجم: پیام یزدانجو
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: ادبیات
ناشر: نشر مرکز
نوع جلد: شومیز
نویسنده: رولان بارت
برند نشر مرکز

نظرات کاربران درباره لذت متن

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد لذت متن نظر می دهد.

ارسال نظر درباره لذت متن

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با لذت متن

نشر مرکز نویسندگی
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید