صدایی که شنیده نشد

وضعیت موجودی موجود
6 رای
برند نشر نی
تعداد صفحه: 325
سال چاپ: 1402
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: جامعه شناسی
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: علی اسدی - مجید تهرانیان
قیمت قبلی: 190,000 تومان
قیمت: 170,000 تومان

صدایی که شنیده نشد

کتاب صدایی که شنیده نشد اثر علی اسدی - مجید تهرانیان توسط انتشارات نی در 325 صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب حاضر بخشی از تحقیقاتی است که در دهه‌ی ۵۰ شمسی با عنوان «طرح آینده‌نگری» انجام شد. گذشت سالیان متمادی از زمان انجام این تحقیقات، ارزش‌های آن را بیش از پیش آشکار کرد.

این تحقیق از اولین نظرسنجی‌های ملی در کشور است و اطلاعات منحصربه‌فرد تجربی از نگرش مردم در دهه‌ی ۵۰ شمسی به‌دست می‌دهد، و نشان می‌دهد که چگونه در زیر پوست جامعه، جریان دینی در حال رشد بود. برای ما که در سال‌های بعد از این تحقیق، شاهد انقلاب بوده‌ایم، شاید جای شگفتی باشد که چگونه چنین علامت‌هایی دیده و صدای جامعه‌ای که در این تحقیق پژواک یافته بود،‌ شنیده نشد.

این تحقیق هم از فضل تقدم در میان پیمایش‌های اجتماعی برخوردار است و هم به‌خاطر تصویری که از وضعیتِ نگرشیِ آن روزگار ارائه می‌کند، دارای اهمیت است. علاوه بر آن باید به پیوند دیدگاه‌‌های نظری و تحقیق تجربی اشاره کنیم که «آینده‌نگری» به آن توجه جدی داشت.

اکنون که چهار دهه از زمان انجام این تحقیق می‌گذرد، در موقعیتی قرار داریم که با فاصله‌ی عاطفی به نتایج بنگریم و تفسیری دقیق‌تر از شیوه‌ی واکنش ذهنی و رفتاری جامعه به «نوسازی» ارائه کنیم.

توضیح یک حادثه‌ی روی داده با استفاده از یافته‌های یک پژوهش، تمرینی برای شیوه‌ی خواندن پژوهش است.

شاید این شیوه‌ی بازخوانی در خود نکته‌های آموزنده‌ای داشته باشد که چگونه می‌توان یافته‌های یک تحقیق را تفسیر کرد و از انکار یا پذیرش کلی تحقیق پرهیز کرد و یافته‌های ناسازگار با شناخت متعارف را جدی گرفت.

قسمتی از متن کتاب:

در اردیبهشت سال ۱۳۵۴ همایشی با عنوان « طرح آینده نگری » با شرکت گروهی از صاحب نظران ارتباطات در شیراز برگزار شد. مجید تهرانیان در یادداشتی، فضای همایش را چنین ترسیم می کند:

همایش شیراز، طرح آینده نگری » که هفته ای از صبحگاهان تا شامگاهان در اردیبهشت سال ۲۵۳۴ شاهنشاهی [ سال ۱۳۵۴ ه. ش ] به دیر پایید، به گواهی شرکت کنندگانش، از فرصت های پرباری بود که در نشست های پیاپی آن گروهی از صاحب نظران مسائل ارتباطی کشور ( از خارج و داخل رادیو و تلویزیون ملی ایران ) به دور یکدیگر نشستند و صمیمانه و بی پروا آنچه از خوب و بد به دل داشتند، گفتند و برای آینده ی مشترکی که در پیش داریم، چاره جویی کردند. از آنجا که بازسازی فضای صمیمی چنین همایشی برای بار دیگر کار آسانی نیست، حیف بود که این سند تاریخی در سینه ها بماند و به دست دوستداران پیشرفت فرهنگی ایران، که شرط نخستین شکوفایی اندیشه ها را در برخوردهای آزاد و صمیمی و رو در رو می دانند، نرسد.

شما می توانید با خرید کتاب صدایی که شنیده نشد از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

صدایی که شنیده نشد

ویژگی ها
تعداد صفحه: 325
سال چاپ: 1402
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: جامعه شناسی
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: علی اسدی - مجید تهرانیان
برند نشر نی

نظرات کاربران درباره صدایی که شنیده نشد

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد صدایی که شنیده نشد نظر می دهد.

ارسال نظر درباره صدایی که شنیده نشد

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با صدایی که شنیده نشد

نشر نی
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید