تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان

وضعیت موجودی نا موجود
3 رای
برند آگاه
تعداد صفحه: 952
سال چاپ: 1399
قطع: وزیری
مترجم: محمد مالجو
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: سیاست
ناشر: آگاه
نوع جلد: گالینگور
نویسنده: ادوارد پالمر تامپسون
قیمت: 170,000 تومان

تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان

کتاب تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان اثر ادوارد پالمر تامپسون با ترجمه محمد مالجو توسط انتشارات آگه در 952 صفحه به چاپ رسیده است.

ادوارد پالمر تامپسون مورخ، نویسندهٔ سوسیالیست و مبارز صلح بود. او را امروزه بیش تر برای پژوهش تاریخی اش دربارهٔ جنبش های رادیکال اواخر سدهٔ ۱۸ و اوایل سدهٔ ۱۹ میلادی در انگلستان و بریتانیا می شناسند و به ویژه با کتاب تکوین طبقه کارگر در انگلستان.

نویسنده در کتاب حاضر برخلاف سایر نحله های تاریخ نگاری، از منظر خبرگان و نخبگان و نهادهای قدرت به تاریخ نمی نگریست. نگاه او به تاریخ از "پایین" بود، از منظر فرودستان و تهیدستان. عبارت مشهورش را همه خوانده ایم: "می کوشم" قربانیان گذشته را "از خفت فراوانی که نسل های بعدی بارشان کرده اند برهانم".

تاریخ اجتماعی برای او مطالعه سنت ها و مبارزه های مردم عادی بود و ازاین رو سیاست را نه منازعه میان نخبگان رقیب بلکه غالبا تضاد طبقاتی میان فرادستان و فرودستان می دانست.... تامپسون اگر به روایت کلان می رسید، تکیه اش بر گستردگی داده های خرد بود، انبوهی از داده های تجربی کاویده شده. در این روایت کلان می شد صدای بی صدایان را شنید. صدای تهیدستان و فرودستان....

ترجمه فارسی تکوین طبقه کارگر در انگلستان گرچه پس از پنجاه واندی سال به دست خوانندگان فارسی زبان می رسد، اما سال هاست که می توان ردپای تامپسون را در کار تنی چند از مورخانی یافت که پژوهش شان درباره گذشته های دور و نزدیک ایران بوده است....

در تاریخ نگاری ایران که عمدتا تخته بند تاریخ نگاری های ملی گرایانه و آیینی و استالینی بوده است، ترجمه فارسی اثر بزرگ تامپسون ستودنی است. (برگرفته از پیش گفتار یرواند آبراهامیان بر ترجمه فارسی)

شما می توانید با خرید کتاب تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

 

تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان

ویژگی ها
تعداد صفحه: 952
سال چاپ: 1399
قطع: وزیری
مترجم: محمد مالجو
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: سیاست
ناشر: آگاه
نوع جلد: گالینگور
نویسنده: ادوارد پالمر تامپسون
برند آگاه

نظرات کاربران درباره تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره تکوین طبقه ی کارگر در انگلستان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید