مشروطه ی ایرانی

وضعیت موجودی موجود
7 رای
برند اختران
تعداد صفحه: 560
سال چاپ: 1401
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: تاریخی
ناشر: اختران
نوع جلد: شومیز
نویسنده: ماشاالله آجودانی
قیمت قبلی: 290,000 تومان
قیمت: 280,000 تومان

مشروطه ی ایرانی

کتاب مشروطه ی ایرانی اثر ماشاالله آجودانی توسط انتشارات اختران در 560 صفحه به چاپ رسیده است.

ماشاءالله آجودانی نویسنده و تاریخ‌دان ایرانی مقیم انگلستان است. ماشاءالله آجودانی در سال ۱۳۲۹ در آمل متولد شده‌ است. وی از پژوهش گران تاریخ معاصر ایران است. تحصیلات دانشگاهی وی در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات فارسی بوده و دکترای خود را نیز از همین دانشگاه با نگارش رسالهٔ دکتری با نام «بررسی تحلیل و انتقادی شعر مشروطه» زیر نظر دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی در سال ۱۳۶۵ دریافت کرده‌است. نزدیک هفت سال عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و مربی گروه زبان و ادبیات فارسی بوده‌است. در بهمن ۱۳۵۶ (ژانویه ۱۹۷۸) به لندن رفته و در این شهر با منوچهر محجوبی مدیر مسئول و ناشر مجله فصل کتاب در انتشار آن مجله همکاری کرد و از همان آغاز سردبیری آن مجله را به عهده گرفت. از سال ۱۳۶۵ در لندن زندگی می‌کند و هم‌اکنون رئیس کتابخانه مطالعات ایرانی در لندن است.

نحوه تحلیل و نوع نگاه «ماشاالله آجودانی» را میتوانید در این کتاب جویا شده و مورد مطالعه قرار دهید.

کتاب حاضر دوره ای تاریخی از ایران را مورد مطالعه خود قرار داده است. دوره ای که همواره از آن با نام مقطعی بحرانی در تاریخ ایران که آبستن حوادث است یاد می شود. عصر مشروطه در ایران اساسا عجین است با کلید واژه هایی چون: «انقلاب»، «عدالت»، «مجلس مشروطه»، «دولت» و «برابری». در این کتاب «ماشاالله آجودانی» در مقام نویسنده در پی ربطی است که این کلید واژه های اساسی را در یک مقطع تاریخی به لحاظ جامعه شناختی به یکدیگر مرتبط کرده است. نویسنده، تلاش کرده است تلقی علمای مذهبی از یک طرف و روشنفکران را از طرف دیگر در ارتباط با مشروطیت تجزیه و تحلیل کند. آنچه او به طور جسورانه در این کتاب انجام می دهد این است که زیر پای پژوهش هایی را که نگاه نوستالژیک به آن دوران و اساسا انقلاب مشروطه داشته اند را خالی میکند.

ایشان نهضت مشروطه را یک «انقلاب ناقص» می نامد و بر این اعتقاد است که «انقلاب ناقص مشروطه نتوانست به یکی از مهمترین آرزوهای مشروطه خواهان یعنی آرزوی اتحاد ملت و دولت جامه عمل بپوشاند و نقطه پایانی بر این اختلاف دیرینه نهد، اختلافی که از درون و برون فرهنگ دینی ما سر برمی کشید و در فضای استبداد زده جامعه ما می بالید تا به عنوان یکی از اساسی ترین موانع، سد راه رشد و گسترش جامعه مدنی گردد»

شما می توانید با خرید کتاب مشروطه ی ایرانی از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

مشروطه ی ایرانی

ویژگی ها
تعداد صفحه: 560
سال چاپ: 1401
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: تاریخی
ناشر: اختران
نوع جلد: شومیز
نویسنده: ماشاالله آجودانی
برند اختران

نظرات کاربران درباره مشروطه ی ایرانی

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد مشروطه ی ایرانی نظر می دهد.

ارسال نظر درباره مشروطه ی ایرانی

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با مشروطه ی ایرانی

نشر اختران
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید