کتاب فقه تربیتی ( جلد اول )

وضعیت موجودی نا موجود
8 رای
برند اشراق و عرفان
ناشر: اشراق و عرفان
نویسنده: علیرضا اعرافی
قیمت: 50,000 تومان
کتاب کتاب فقه تربیتی ( جلد اول )
نویسنده: علیرضا اعرافی
انتشارات: اشراق و عرفان

کتاب فقه تربیتی ( جلد اول )

از دیدگاه فقه اسلامی، رفتارهای آموزشی و تربیتی نیز مانند همه رفتارهای اختیاری مکلفان، حکمی شرعی دارد. فقه تربیتی با هدف تعیین احکام شرعی رفتارهای اختیاری مکلفان در عرصه تعلیم و تربیت، در تلاش است تا با استفاده از روش‌شناسی اجتهادی و استنباطی به این هدف دست یابد و علاوه بر گردآوری گزاره‌های مرتبط با حوزه تربیت با فقه موجود، با نگاهی تخصصی مسائل و پرسش‌های نوین تربیتی را از نظر شرع بررسی کند.
مطالب این جلد از کتاب در چهار فصل سامان یافته است.

فصل اول با نام حدود و قلمرو دانش فقه از «تعریف فقه»، «موضوع فقه»، «محمول فقه» و «دانشی متناظر با علم فقه» تشکیل شده است.


«تعریف تربیت»، «تقسیمات تربیت»، «نظام تربیتی»، «تربیت و مفاهیم مشابه»، «دانش تربیت» و «دانش تربیت و دانش‌های مشابه» را در فصل دوم با عنوان حدود و قلمرو دانش تربیت می‌خوانید.


مقایسه و تعامل دانش فقه و دانش تربیت عنوان فصل سوم این کتاب است که به «مقایسه علوم»، «نسبت دانش فقه و دانش تربیت» و «تعامل دانش فقه و دانش تربیت» اختصاص دارد.


فصل چهارم نیز با عنوان فقه تربیتی شامل «امکان و ضرورت فقه تربیتی»، «پیشینه فقه تربیتی»، «عناصر اصلی دانش (فقه تربیتی)»، «گستره فقه تربیتی»، «جایگاه فقه تربیتی» و «مقایسه فقه تربیتی با دانش‌های متناظر» می‌شود.


«پیوست‌ها» بخش دیگری از مطالب این کتاب را تشکیل داده است. پیوست اول با عنوان «نسبت و تعامل فقه و اخلاق و تولد (فقه اخلاق)»، شامل «اخلاق و پژوهش‌های مرتبط»، «نسبت دین و اخلاق»، «نسبت دانش فقه و اخلاق»، «تعامل دانش فقه و اخلاق» و «تأسیس (فقه الاخلاق) می‌شود. .


در پیوست دوم با عنوان «پیشینه (فقه الاخلاق) در منابع فقهی» به «وسائل الشیعه حر عاملی»، «النخبة فیض کاشانی»، «مهذب الاحکام سبزواری» و «مصطلحات الفقه مشکینی» پرداخته شده است.

کتاب فقه تربیتی ( جلد اول )

ویژگی ها
ناشر: اشراق و عرفان
نویسنده: علیرضا اعرافی
برند اشراق و عرفان

نظرات کاربران درباره کتاب فقه تربیتی ( جلد اول )

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد کتاب فقه تربیتی ( جلد اول ) نظر می دهد.

ارسال نظر درباره کتاب فقه تربیتی ( جلد اول )

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید