عناصر داستان

وضعیت موجودی موجود
6 رای
برند نشر مرکز
تعداد صفحه: 88
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مترجم: فرزانه طاهری
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: ادبیات
ناشر: مرکز
نوع جلد: شومیز
نویسنده: رابرت اسکولز
قیمت قبلی: 55,000 تومان
قیمت: 50,000 تومان

عناصر داستان

کتاب عناصر داستان اثر رابرت اسکولز با ترجمه فرزانه طاهری توسط انتشارات مرکز در 88 صفحه به چاپ رسیده است.

رابرت ای اسولز (1929-2016) منتقد و نظریه پرداز ادبیات آمریکایی بود. او به دلیل ایده های خود در مورد جعل و استعاره شناخته شده است. وی فارغ التحصیل دانشگاه ییل است. وی از سال 1970 تا زمان مرگش در سال 2016، استاد دانشگاه براون بود.

وی به همراه اریک اس. رابین ، وی در سال 1977 كتاب علمی تخیلی: تاریخ، علوم، چشم انداز را منتشر كرد كه به طور قابل توجهی بر مطالعات داستانهای علمی تأثیر گذاشت. در آن کتاب، آنها نه تنها سعی در توضیح تاریخ ادبی ژانر، بلکه دانش هایی مانند فیزیک و نجوم می کنند.

کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

در بخش نخست عناصر اصلی داستان،تفاوت آن با واقعیت و حقیقت،گونه ها و انگاره های مختلف داستان،و مفاهیمی چون طرح شخصیت و معنا و نظرگاه و نقشه معرفی و بررسی می شوند.

در بخش دوم سه داستان نمونه از سه نویسنده برجسته :موپاسان،جویس،بورخس آمده اند و درباره هر یک از آن ها تفسیری ارائه شده تا چگونگی کار بست رویه های مطرح در بخش نخست روشن تر شود.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های کتاب عناصر داستان، Plot (طرح) است. درواقع طبق توضیحات اسکولز، داستان «حرکت» است و هر داستانی از فرایند تغییر می‌گوید. بنابراین برای خواندنش باید این حرکت‌ها را دنبال و تفسیر کرد. برای این کار به چند نکته اشاره می‌کند که موقع مطالعه باید مدنظر داشت، از قبیل شروع و پایان داستان، تفکیک شخصیت‌های اصلی، توجه به موانع داستان، در نظر گرفتن کنش داستان و غیره. درحقیقت با دانستن این موارد فهم داستان و در نتیجه حرکت به‌سوی معنای داستان برای مخاطب آسان‌تر می‌گردد.

قسمتی از متن کتاب:

ما خوانندگان باید با هشیاری و آمادگی در برابر انواع مختلف شخصیت‌پردازی واکنش نشان دهیم. با یک نوع خواندن نمی‌توان به سر وقت داستانی از خورخه لوئیس بورخس و داستانی از جیمز جویس رفت. بر خواننده است که به هنگام ورود به هر جهانِ داستانی خود را با آن تطبیق دهد. بر نویسنده است که کاری کند تا این انطباق به زحمتش بیرزد.

شما می توانید با خرید کتاب عناصر داستان از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

عناصر داستان

ویژگی ها
تعداد صفحه: 88
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مترجم: فرزانه طاهری
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: ادبیات
ناشر: مرکز
نوع جلد: شومیز
نویسنده: رابرت اسکولز
برند نشر مرکز

نظرات کاربران درباره عناصر داستان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد عناصر داستان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره عناصر داستان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با عناصر داستان

نویسندگی نشر مرکز
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید