ما ایرانیان

وضعیت موجودی موجود
6 رای
برند نشر نی
تعداد صفحه: 278
سال چاپ: 1402
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: علوم اجتملعی
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: مقصود فراستخواه
قیمت قبلی: 180,000 تومان
قیمت: 162,000 تومان

ما ایرانیان

کتاب ما ایرانیان اثر مقصود فراستخواه توسط انتشارات نی در 278 صفحه به چاپ رسیده است.

مقصود فراستخواه (متولد ۱۳۳۵ در تبریز)جامعه‌شناس ایرانی و استاد برنامه ریزی توسعه آموزش عالی در مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی است. هم‌زمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، روزی که از سوی سازمان یونسکو در تقویم جهانی ثبت شده‌است، هیئت داوران، جایزهٔ ترویج علم سال ۱۳۹۶ را به مقصود فراستخواه به دلیل فعالیت و تلاش بی وقفه، مسئولانه، هدفمند، همه‌جانبه، انسانی و اخلاقی در حوزه‌های دانشگاهی و عمومی برای بسط دانش جامعه‌شناسی و همچنین تعهد به تداوم کار فرهنگی، ترویجی و علمی تقدیم کرد. جایزه نشان دهخدا در چهارمین دورهٔ آن(۱۳۹۷) و به خاطر کتاب برگزیدهٔ «نظارت و ارزشیابی در آموزش عالی» به عباس بازرگان و مقصود فراستخواه تعلق گرفت.

نویسنده در کتاب حاضر در "زمینه کاوی تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانی" که رفتارهای ایرانیان را از این پنجره بررسی می کند. "ما ایرانیان" در واقع نتیجه ی تحقیقات گسترده ی "مقصود فراستخواه" است که به شکل سخنرانی هایی از وی در نیمه ی دوم دهه هشتاد شمسی ایراد شده است. آنچه به طور مرکزی در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته، پاسخ به این سوال است که آیا به خلقیات و رفتار "ما ایرانیان" ضعف هایی وارد است؟

فصل نخست کتاب "ما ایرانیان" از "مقصود فراستخواه" به بررسی فاکتورهایی که فرهنگ یک جامعه را تشکیل می دهند پرداخته است. با توجه به تنوع جغرافیایی، مذهبی و نژادی کشور، کاوش فرهنگی ایران امری بسیار دشوار است.

اما بخش دوم که به خلق و خوی ایرانیان پرداخته، از یازده عنوان تشکیل شده که به طور کلی ریشه شناسی رفتار در ساختارهای تاریخی، سیاسی و اجتماعی، مطالبی در باب ملیت ، دین و آیین و معارف، قومیت ، هویت، اسطوره و ادبیات، نگرش و باورهای اجتماعی، جامعه شناسی اقشار، نهادها، شهر و روستا، چالش های نوگرایی و تغییرات فرهنگی کشور ایران را بررسی می کند.

بخش سوم رویکردهای نظری و بخش چهارم الگوهای اسناد بیرونی و درونی و تحلیل نهادی را زیر ذره بین قرار می دهد.

در فصل پنجم نظریات مرجع پایه به طور مفصل تشریح می شوند و فصل ششم کتاب "ما ایرانیان" تاریخ اجتماع و تاثیرات آن بر خلقیات اجتماعی را تجزیه و تحلیل می کند.

فصل هفتم کتاب، رویکرد بررسی تاریخ را ادامه می دهد و به تاریخ معاصر و مشکلات آن می رسد و نهایتا در فصل هشتم تاملی در شخصیت و منش ایرانیان صورت می گیرد.

شما می توانید با خرید کتاب ما ایرانیان از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

ما ایرانیان

ویژگی ها
تعداد صفحه: 278
سال چاپ: 1402
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: علوم اجتملعی
ناشر: نشر نی
نوع جلد: شومیز
نویسنده: مقصود فراستخواه
برند نشر نی

نظرات کاربران درباره ما ایرانیان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد ما ایرانیان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره ما ایرانیان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با ما ایرانیان

تاریخی نشر نی
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید