طبیبان جان

وضعیت موجودی موجود
ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
نویسنده: بهجت السادات حجازی
قیمت: 3,500 تومان
کتاب طبیبان جان
نویسنده: بهجت السادات حجازی
انتشارات: دانشگاه فردوسی مشهد

طبیبان جان

همانندی های رواندرمانی با عرفان عملی:
دانش ها و علوم متعدد در گذشته از وحدت و یکپارچگی برخوردار بودند و از جمله بین طبابت جسمانی و روحانی نیز این پیوند وجود داشت.

به تعبیر دیگر عنوان\"حکیم\" به کسی اطلاق می شد که جامع علوم زمان خود باشد.دقت نظر در معنای \"سیمرغ\" به بسط و تبین این موضوع کمک میکند.

\"در فصل ۱۸ بند هشتن, فقره۹ کلمه مذکور \"هماک بژشک\"\" یعنی پزشک و دارو و درمان همه چیز, معنی شده است.\" در اوستا سیمرغ با قدرت خارق العاده ی خود محافظ کسی است که پر او را با خود داشته باشد.

چنانچه اهورا مزدا به زرتشت میگوید: \"انکه استخوان یا پری ازین مرغ دلیر را با خود داشته باشد , هیچ مرد توانایی اورا جای به در نتواند برد و نتواند کشت.\"

دهخدا در توضیح معنای کلمه می نوسید: \"سیمرغ یا سئنه نام حکیمی دانا در دینکرت است که اولین پیرو مزدیسناست و صد سال بعد از تولد زرتشت متولد شد و در اوستا به معنی شاهین و عقاب امده است که بنا به گفته ایشان باید رابطه ای بین ان دو وجود داشته باشد.

چراکه در عهد کهن روحانیون و موبدان علاوه بر وظایف دینی , به شغل پزشکی اشتغال می ورزیدند , بنابراین تصور میرود یکی از خردمندان روحانی عهد باستان _که نام وی سئنه از نام پرنده مزبور اتخاذ شده بود_ سمت روحانی مهمی داشته و از جانب دیگر وی به طبابت و مداوای بیماران شهرت یافته بود. \"

دو معنایی واژه سیمرغ در متون کهن علاوه بر این که پیوند دیرینه بین طبابت جسمانی و روحانی را روشن میکند رمز اطلاق لقب \"حکیم\"
را در گذشته به کسی که جامع علوم زمان خود بوده است, باز می نماید.

و اینکه \"ولی کامل\" در جایگاه روشنگری دین و طریق سلوک میتواند درمانگر دردها و نارسایی های جسمی و روحی نیز باشد.

طبیبان جان

ویژگی ها
ناشر: دانشگاه فردوسی مشهد
نویسنده: بهجت السادات حجازی
برند دانشگاه فردوسی مشهد

نظرات کاربران درباره طبیبان جان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد طبیبان جان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره طبیبان جان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید