آموزش ریاضی به کودکان دبستانی

وضعیت موجودی موجود
16 رای
برند رشد
مترجم: محمدرضا کرامتی
ناشر: رشد
نویسنده: دزموند برومز-کامبرباچ-آگاتا جیمز-آزموند پتی
قیمت: 150,000 تومان

کتاب آموزش ریاضی به کودکان دبستانی
نویسنده: دزموند برومز-کامبرباچ-آگاتا جیمز-آزموند پتی
مترجم: محمدرضا کرامتی
انتشارات: رشد

آموزش ریاضی به کودکان دبستانی

هدف اساسی هر نظام آموزشی این است که مهارت های لازم را به افراد ارائه کند تا بتوانند به عنوان عضوی مفید نقش موثری در جامعه ایفا کنند. با توجه به ویژگی های جامعه امروز ریاضیات در ارائه این مهارت ها سهم بسزایی دارد . چراکه ریاضیات با مشاهده ،سنجش ،محاسبه ،تحلیل ،استنباط ،قیاس ،اثبات و پیش بینی سروکار دارد و به عنوان یک نظام ارتباطی به ما کمک می کند تا فهم دقیق و درستی از الگوها و استدلال ، به دست آوریم.

امروزه هدف آموزش ریاضی در دوره ابتدایی به طور کلی تغییر کرده و دیگر بر یادگیری صرف چهار عمل اصلی تاکید نمی شود. زیرا ماشین حساب ها امروزه این کار را انجام می دهند. هم چنین روش های سنتی آموزش ریاضی نیز که روی تمرین و تکرار ،محاسبه و حفظ تاکید می کردند تا حدود زیادی دستخوش تغییر شده اند.

رویکردهای جدید بیش تر روی ساختارها ،ارتباطات ،اکتشافات ، مهارت های حل مسأله ،تفکر ،روابط بین فردی و روحیه همکاری تأکید می کنند. کتاب حاضر نیز که با تأکید بر رویکردهای جدید در حوزه تعلیم و تربیت نوشته شده،می کوشد تا با تنوع بخشیدن به روش های تدریس ریاضیات در مقطع ابتدایی ،زمینه تحقق یافتن هدف های اساسی زیر را فراهم سازد:

1- علاقه مند کردن دانش آموزان دبستانی به یادگیری ،به ویژه یادگیری ریاضیات و ایجاد نگرش مثبت در آنان ،نسبت به مدرسه و تحصیل.

٢- تقویت روحیه همکاری در بین شاگردان و تبدیل کردن رقابت به رفاقت در کلاس درس.

٣- وادار کردن شاگردان به تفکر در مورد مسائل و تقویت اعتماد به نفس آنان جهت حل مسائل ریاضی و رشد تفکر انتقادی و مهارت های سطح بالای تفکر.

4- پرورش مهارت های اساسی خواندن ،نوشتن و حساب کردن در کودکان دبستانی.

٥- تقویت روحیه تحقیق در بین شاگردان ،از طریق آشنا کردن آن ها با موقعیت های روزمزه زندگی.

٦- تقویت یادگیری معنی دار با استفاده از مواد و وسایل آمورشی عینی و ملموس.

دزموند برومز و همکارانش در این کتاب کوشیده اند تا با توجه به خصوصیات شخصیتی دانش آموزان در سنین مختلف دوره ابتدایی و هم چنین با عنایت به هدف عینی از آموزش هر مبحث درسی ،راهبردهای موثری را ارائه کنند . به یقین معلمان آگاه ،تیزبین و خلاق هرگز خود را محدود به اجرای صرف این راهبرها نمی کنند،بلکه با الهام و بهره گیری از آن ها خواهند کوشید تا روش های موثرتری را با توجه به موقعیت کلاس درس شان به کار بندند.

بانک کتاب یکتا(خرید کتاب :پیک کتاب در تهران - ارسال پستی به شهرستان - ثبت سفارش تلفنی و اینترنتی) کتاب آموزش ریاضی به کودکان دبستانی به نویسندگی دزموند برومز-کامبرباچ-آگاتا جیمز-آزموند پتی و ترجمه محمدرضا کرامتی بوسیله انتشارات رشد چاپ گردیده است..

آموزش ریاضی به کودکان دبستانی

ویژگی ها
مترجم: محمدرضا کرامتی
ناشر: رشد
نویسنده: دزموند برومز-کامبرباچ-آگاتا جیمز-آزموند پتی
برند رشد

نظرات کاربران درباره آموزش ریاضی به کودکان دبستانی

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد آموزش ریاضی به کودکان دبستانی نظر می دهد.

ارسال نظر درباره آموزش ریاضی به کودکان دبستانی

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید