تعلیم و تربیت بزرگسالان

وضعیت موجودی موجود
4 رای
برند آوای نور
ناشر: آوای نور
نویسنده: شراره حبیبی
قیمت: 13,000 تومان
کتاب تعلیم و تربیت بزرگسالان
نویسنده: شراره حبیبی
انتشارات: آوای نور

تعلیم و تربیت بزرگسالان

از مقدمه کتاب: فلسفه تعلیم و تربیت، شامل مطالعات فلسفی تعلیم و تربیت و مسائل و اهداف، روش‌های تربیتی و مانند آن است. فلسفه تعلیم و تربیت در مراکز آموزشی، تدریس می‌شود. فلسفه تعلیم و تربیت علاوه بر بررسی نظریه‌های تربیتی، به تجزیه و تحلیل نظریه‌ها و استدلال‌ها و به انتقادهایی که به استدلال قبلی وارد شده می‌پردازد. یکی از سؤال‌های همیشگی که در مرکز توجه فلسفه تعلیم و تربیت قرار دارد این است که چه کسی باید تحت تعلیم و تربیت قرار گیرد؟

پاسخ این سؤال را افلاطون اشاره می‌کند. او با تحلیل نیازهای جامعه و تنوع استعداد بشر به پاسخ سؤال می‌پردازد. علاوه بر آن جان دیوئی نیز استدلال می‌کند که تعلیم و تربیت باید تا حد بسیار زیادی متناسب با نیازها و علایق فردی شاگردان باشد. در جامعه‌ها نیز بحث تعلیم و تربیت و این که چه کسی باید تحت تعلیم و تربیت قرار گیرد مورد توجه قرار داد. در این بخش تعریف و مفهوم فلسفه تعلیم و تربیت و حیطه‌ها و ویژگی‌های فلسفه تعلیم و تربیت بررسی می‌شود.

هدف از نگارش این کتاب بررسی بخشی از تعلیم و تربیت است که اصطلاحاً عنوان «آموزش بزرگسالان» را به کار می برند. آموزش بزرگسالان به عنوان یک رشته تحصیلی در کشورهای پیشرفته صنعتی و در حال توسعه به رسمیت شناخته شده و در حد برنامه های آموزشی رشد و ترقی نموده است. امروزه آموزش بزرگسالان در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و مانند آن گسترش یافته است و نقش اساسی در توسعه و گسترش جامعه در ابعاد مختلف دارد. مفهوم آموزش بزرگسالان در کشورهای مختلف از جمله کشورهای پیشرفته صنعتی، در حال توسعه و عقب مانده متفاوت است. ...

تعلیم و تربیت بزرگسالان

ویژگی ها
ناشر: آوای نور
نویسنده: شراره حبیبی
برند آوای نور

نظرات کاربران درباره تعلیم و تربیت بزرگسالان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد تعلیم و تربیت بزرگسالان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره تعلیم و تربیت بزرگسالان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید