زندگی سراسر حل مسئله است

وضعیت موجودی موجود
1 رای
برند نشر مرکز
تعداد صفحه: 216
سال چاپ: 1402
قطع: رقعی
مترجم: شهریار خواجیان
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: علوم اجتماعی
ناشر: مرکز
نوع جلد: شومیز
نویسنده: کارل پوپر
قیمت قبلی: 145,000 تومان
قیمت: 130,000 تومان

زندگی سراسر حل مسئله است

کتاب زندگی سراسر حل مسئله است اثر کارل پوپر با ترجمه شهریار خواجیان توسط انتشارات مرکز در 216 صفحه به چاپ رسیده است.

سِر کارل رایموند پاپر (Karl Popper (زاده ۲۸ ژوئیه ۱۹۰۲ - درگذشته ۱۷ سپتامبر ۱۹۹۴) فیلسوف علم، منطق دان، ریاضی‌دان و اندیشمند اتریشی-انگلیسی و استاد مدرسه اقتصاد لندن بود. او یکی از بزرگ‌ترین فیلسوفان علم سده بیستم به حساب می‌آید و آثار زیادی در فلسفه سیاسی و اجتماعی از خود باقی گذاشته‌است. پاپر به دلیل کوشش‌هایش در رد روش علمی طرفداران کلاسیک مشاهده/استنباط (اثبات‌گرایان) از طریق پیشبرد روش ابطال‌پذیری تجربی، مخالفت‌اش با دانش برآمده از قیاس و استدلال کلاسیک (ارسطویی-افلاطونی) و دفاع از خردگرایی انتقادی، بنیادگذاری نخستین فلسفه انتقادی غیر توجیه‌گرانه در تاریخ فلسفه و دفاع نیرومندش از لیبرال دموکراسی و اصول انتقادگرایی اجتماعی که به نظر او امکان ظهور جامعه باز را فراهم کردند، شهرت دارد.

این کتاب شامل دو بخش است.

بخش نخست به فلسفه علم و معرفت شناسی و مسائل علوم طبیعی می پردازد و پوپر در آن ها برخی از مهم ترین و جسورانه ترین دیدگاه های خود در معرفت و علم انسانی و مسائلی از قبیل چگونگی تکامل نظریه علمی، نظریه سه جهان، حدس ها و ابطال ها، نظریه تکاملی معرفت و ... را بیان می کند.

بخش دوم مقالاتی در زمینه تاریخ و سیاست هستند و به مسائلی از قبیل دموکراسی، صلح، پیشرفت، آزادی، تکنولوژی، فلسفه تاریخ، کمونیسم و سوسیالیسم می پردازند.

عناوین مباحث کتاب عبارت‌اند از:

"منطق و تکامل نظریه علمی"، "یادداشت‌های یک رئالیست درباره جسم و ذهن"، "معرفت شناسی و مسئله صلح"، "موقعیت معرفت شناختی و معرفت شناسی تکاملی"، "به سوی یک نظریه تکاملی معرفت"، "متافیزیک کپلر درباره منظومه شمسی و نقد تجربی وی"، "درباره آزادی"، "درباره نظریه دموکراسی"، "زندگی سراسر حل مسئله است"، "علیه تفسیر کلبی مسلکانه تاریخ"، "جنگیدن به خاطر صلح"، "سقوط کمونیسم؛ درک گذشته و تاثیر آینده"، "ضرورت صلح"، "مازاریک و جامعه باز" و "چگونه بدون زحمت فیلسوف شدم".

شما می توانید با خرید کتاب زندگی سراسر حل مسئله است از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

 

زندگی سراسر حل مسئله است

ویژگی ها
تعداد صفحه: 216
سال چاپ: 1402
قطع: رقعی
مترجم: شهریار خواجیان
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: علوم اجتماعی
ناشر: مرکز
نوع جلد: شومیز
نویسنده: کارل پوپر
برند نشر مرکز

نظرات کاربران درباره زندگی سراسر حل مسئله است

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد زندگی سراسر حل مسئله است نظر می دهد.

ارسال نظر درباره زندگی سراسر حل مسئله است

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید