گنج حضور 3

وضعیت موجودی موجود
5 رای
برند فردوس
ناشر: فردوس
نویسنده: پرویز شهبازی
قیمت قبلی: 220,000 تومان
قیمت: 190,000 تومان

کتاب گنج حضور
نویسنده: پرویز شهبازی
انتشارات: فردوس

گنج حضور 3

دی بر سرم تاج زری بنهاده است آن دلبرم
چندانکه سیلی میزنی آن می­نیفتد از سرم

گنج حضورتفسیر غزلیات عرفای بزرگی همچون : مولانا ؛ حافظ ؛ عطارو..... می باشد و آن بیانگرفضای بیکران هستی که همان لحظه حال می باشد رابه ما معرفی می کند و همچنین معرفی انسانی می باشد که متعلق به آن فضا می باشد که ولی متاسقانه در حال حاضربجای حضور در فضای گنج حضور در فضای ذهن به خواب عمیقی فرو رفته است و برنامه گنج حضور پیغام بیداری و به حضور رسیدن ما ودر نهایت ماندن و زندگی در فضای اصل و یکتایی رامی دهد.

زندگی مسیر بی­پایانی است که هر مسافری در قسمتی از راه وارد این مسیر می­شود، مدتی راه می­پیماید و سرانجام از آن خارج می­شود. قرن­هاست که مسافران بی­شمار، این راه را پیموده­اند. از برخی نامی مانده یا پیامی یا نشانه­ای، و از برخی دیگر هیچ چیز به جا نمانده، حتی رد پایی... آنهایی که از خود نشانه­ای به جاگذاشته­اند، آنچه را که در طول مسیر زندگی آموخته و اندوخته بوده­اند ثبت کرده­اند تا برای نوآمدگان هم مفید باشد.

این اندوخته­ها گاهی بسیار ارزشمند و مفید است به طوریکه زمان را در هم می­شکند و همیشگی می­شود. این پیامها در هر زمانی مفید خواهد بود. از این نمونه پیامها می­توان به شعرهای فراوان شاعران، پیامهای اخلاقی و پندآموز و توصیه­های حکیمانه اشاره کرد.

مولانا جلال­الدین از شاعرانی است که در طول زندگی خود به سبب تحولی که در وی روی داد، معرفت زیادی کسب کرد و دریچه­های روشن زیادی دید. در مثنوی معنوی نگاهش به زندگی دقیق، تأثیرگذار و سازنده است و در کلیات شمس، کلامش موزون، عاشقانه، توأم با شوروحال و بسیار رهاست. در عجیم که چطور یک انسان می­تواند اینهمه اندیشه و مفهوم را بیان کند و بخروشد. در عجبم که چطور اینهمه گوهر باارزش در کلام مولوی می­توان یافت که هر یک با دیگری متفاوت است و هرکدام تراش ویژه­ای دارد.

به خاطر گستردگی مفاهیم مولوی، امکان بررسی همه آن را ندارم. امروز می­خواهم به چند نکته ظریف و اثرگذار در برخی از شعرهایش اشاره کنم. به نظر من، شعر مولانا اقیانوسی است که می­توان در آن غوطه­ور شد و هربار با مرواریدی به ساحل بازگشت. لازمه­اش کمی صبوری و علاقه است.

محققان زیادی هم وقت خود را صرف تفسیر و شرح آثار مولانا کرده­اند که برای جویندگان می­تواند مفید باشد اما من خودم بیشتر تفسیر استاد پرویز شهبازی را که بر اساس چشم­انداز حضور در لحظه است دوست دارم. ایشان با صبر فراوان چند سالی است هر هفته در شبکه فارسی­زبان دیدار، در یک برنامه­ دوساعته تصویری به اسم گنج حضور کلیات شمس یا مثنوی معنوی را تفسیر می­کنند.

اساس تفسیر ایشان همین حضور در لحظه، رهایی از ذهن و هماهنگی با هستی است. در ابتدا ممکن است به خاطر ریتم کند برنامه چندان به آن علاقمند نشوید اما اگر در درون خود آمادگی رشد را پیدا کرده و نیز تلاش بسیاری برای شادبودن انجام داده اما به نتیجه نرسیده و خسته شده باشید، حس می­کنید گنج بی­پایانی را کشف کرده­اید.

خوشبختانه هم آثار صوتی و هم آثار تصویری برنامه گنج حضور در ایران موجود است و می­شود آن را تهیه کرد. همراهی با گنج حضور زمانی نسبتا طولانی و پشتکاری مداوم را طلب می­کند اما وقتی به ثمر می­نشیند، حس می­کنید تازه متولد شده­اید و مفهوم اساسی زندگی را درک کرده­اید. همه حرفهایی که در نوشته­های من هم می­بینید با آن مفاهیم مشترک است چرا که معنا یکی است و لفظ متفاوت است. برای درک معنا باید کمی صبور بود حتی شاید به اندازه چند سال.

گنج حضور 3

ویژگی ها
ناشر: فردوس
نویسنده: پرویز شهبازی
برند فردوس

نظرات کاربران درباره گنج حضور 3

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد گنج حضور 3 نظر می دهد.

ارسال نظر درباره گنج حضور 3

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بر اساس سلیقه شما...

طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید