مدل سازی مهندسی با comsol

وضعیت موجودی موجود
0 رای
برند دانشگاهی کیان
ناشر: دانشگاهی کیان
نویسنده: حامد باغبان - لیلا باغی - هومن باغبان
قیمت: 22,500 تومان
کتاب مدل سازی مهندسی با comsol
نویسنده: حامد باغبان - لیلا باغی - هومن باغبان
انتشارات: دانشگاهی کیان

مدل سازی مهندسی با comsol

COMSOL Multiphysics نرم افزاری جامع و چندمنظوره است که با استفاده از روش های عددی پیشرفته، محیطی برای مدل سازی و شبیه سازی دسته ی وسیعی از مسایل مبتنی بر پدیده های فیزیکی فراهم می آورد.

COMSOL با توانایی مدل سازی و تحلیل مسایل حاکم در شاخه های مختلف علوم همانند مسایل رشته های مهندسی برق، مکانیک، شیمی، اپتیک، عمران، سیالات، فناوری نانو و نیز مسایل رشته های علوم پایه همانند فیزیک، شیمی و ریاضی، دارای ویژگی منحصربه فردی است که عملکرد آن را با نرم افزارهای رایج مشابه متمایز می سازد. قابلیت مدل سازی ساختارهای پیچیده که نیازمند شبیه سازی همزمان ویژگی های مکانیکی، الکتریکی، نوری و ... یک مساله است، این نرم افزار را به محیطی چندفیزیکی تبدیل کرده است.

با این قابلیت، COMSOL محیطی قدرتمند برای علوم بین رشته ای که با کمبود نرم افزارهای مناسب مدل سازی روبه رو هستند، مهیا می سازد.
تحلیل های حوزه ی زمان، فرکانس و ایستا، به همراه تحلیل های ویژه مقدار و ویژه فرکانس برای ماژول های از پیش درنظرگرفته شده برای کاربران همانند ماژول های مسایل الکتریکی، آکوستیک، شیمی، الکتروشیمی، انتشار سیالات، انتقال حرارت، اپتیک، پلاسما، امواج الکترومغناطیسی، ساختارهای مکانیکی، نیمه هادی ها، ریاضیات و نیز سایر کاربردهای قابل تعریف از طرف کاربر در ساختارهایی یک، دو، و یا سه بُعدی اساس مدل سازی این نرم افزار را تشکیل می دهند.


رابط گرافیکی این نرم افزار اجازه ارتباط آسان و سریع کاربر با فیزیک مساله را فراهم می سازد و قابلیت ارتباط آن با نرم افزارهای قدرتمند CAD و نیز MATLAB، قدرت ترسیم ساختارهای پیچیده، کدنویسی و پردازش های مختلف را ارایه می دهد.


در این کتاب سعی شده است تا خواننده ضمن آشنایی با مبانی عملکرد و تحلیل این نرم افزار و نیز ماژول های آن، با استفاده از مثال های متنوع ارایه شده در فصل پایانی، نحوه ی تعریف و تحلیل مساله، چگونگی ارتباط با MATLAB و نرم افزارهای CAD را به خوبی فرا بگیرد.

مدل سازی مهندسی با comsol

ویژگی ها
ناشر: دانشگاهی کیان
نویسنده: حامد باغبان - لیلا باغی - هومن باغبان
برند دانشگاهی کیان

نظرات کاربران درباره مدل سازی مهندسی با comsol

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد مدل سازی مهندسی با comsol نظر می دهد.

ارسال نظر درباره مدل سازی مهندسی با comsol

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید