شبکه های کامپیوتری

وضعیت موجودی نا موجود
ناشر: مدرسان شریف
نویسنده: محمود فتحی - امید محبتی مقدم
قیمت قبلی: 120,000 تومان
قیمت: 114,000 تومان

کتاب شبکه های کامپیوتری
نویسنده: محمود فتحی - امید محبتی مقدم
انتشارات: مدرسان شریف

شبکه های کامپیوتری

بدون شک اگر شما خواننده گرامی پس از مطالعه این کتاب احساس رضایت خاطر نمایید، مولفین به هدف خود از تالیف این کتاب دست یافته‌اند. کوشش، تلاش و زمان بسياري صرف شده تا کتابی که اکنون در دست شما بزرگوار است، کتابی باشد که نه تنها خواننده خود را برای آزمون کارشناسی ارشد کاملاً آماده نماید بلکه دید وسیع و نسبتاً جامعی در خصوص علم شبکه¬های کامپیوتری در او ایجاد نموده و در یک کلام مرجع مناسبی از درس شبکه¬های کامپیوتری را پیش روی وی قرار نهد.
مخاطب اصلی این کتاب عزیزانی هستند که خود را برای آزمون کارشناسی ارشد آماده می-نمایند و یا در حال گذراندن واحد درسی شبکه¬های کامپیوتری در دانشگاه می‌باشند. لذا این کتاب هم در حکم کتاب کنکور است و هم یک مرجع مناسب درسی. امیدواریم این نظر را خواننده محترم نیز پس از مطالعه¬ی کتاب تایید نماید و کتابی باشد که همواره از آن نام ببرد.
کتاب از هفت فصل و چهار ضمیمه تشکیل شده است. فصل اول مروری است بر مفاهیم پایه شبکه¬های کامپیوتری که آشنایی با آنها در ابتدای کار الزامی است. فصل دوم به بررسی لایه فیزیکی و انتقال داده می¬پردازد. فصل سوم و فصل چهارم لایه پیوند داده و زیر لایه MAC موجود در آن را مورد توجه قرار داده¬اند. به طور کلی این چهار فصل را می‌توان در سیلابس درس انتقال داده¬ها(شبکه 2) در نظر گرفت. لایه¬های شبکه، انتقال و لایه¬های بالاتر(شبکه 1) که در سال¬های اخیر بیشتر مورد توجه طراحان سوالات کنکور قرار گرفته، از فصل چهارم تا هفتم مورد بررسی قرار می¬گیرند.
این کتاب حاصل سال¬ها تدریس درس شبکه¬های کامپیوتری در دانشگاه¬ها و موسسات آموزش عالی متفاوت است. کتاب، ویژگی¬های خاصی دارد که آن را از سایر کتب مشابه موجود، کاملاً متمایز می¬سازد. این ویژگی¬ها عبارتند از:
• آموزش کتاب به شکل گام به گام است. سعی شده تا کلیه مفاهیم با بیانی شیوا آموزش داده شود به گونه¬ای که خواننده خود را درکلاس درس احساس نماید. بعد از هر بخش درس، سعی شده مثال يا مثال‌هايی با پاسخ کاملاً تشریحی گنجانده شود تا خواننده را در فهم بهترِ مطالب، یاری دهد.
• در انتهای هر فصل کلیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد به صورت طبقه-بندی شده، همراه با پاسخ کاملاً تشریحی گردآوری شده است. مطالعه کلیه این سوالات بسیار حائز اهمیت بوده و بررسی دقیق آنها به دانشجویان عزیز قویاً توصیه می¬شود. در قسمت سوالات طبقه¬بندی شده هر فصل، نه تنها کلیه سوالات رشته مهندسی فناوری اطلاعات بلکه سوالات درس انتقال داده¬ها (رشته مهندسی کامپیوتر گرایش معماری) نیز از سال 81 تا سال جاری گردآوری شده است. ضمن اینکه در چند سال اخیر نیز در رشته مهندسی کامپیوتر از درس شبکه¬های کامپیوتری سوال طرح شده که آن سوال¬ها را نیز در این کتاب گردآوری کرده¬ایم. به این صورت داوطلب با طیف وسیعی از سوالات آزمون ارشد و سلیقه طراحان آن آشنا می¬شود.
• همان¬طور که مستحضر هستید، درس شبکه¬های کامپیوتری که در آزمون ارشد رشته مهندسی فناوری اطلاعات(IT) از آن سوال طرح می‌شود در حقیقت شامل دو درس شبکه¬های کامپیوتری(شبکه 1) و انتقال داده(شبکه 2) است. در این کتاب، هر دو بخش به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته به طوری که بخشی «فدای» بخش دیگر نشده است.
• علاوه بر سوالات کنکور سراسري و آزاد، براي هر فصل دو مجموعه تست ديگر در نظر گرفته شده است. مجموعه اول ـ تحت نام تست‌هاي تكميلي ـ داراي پاسخ تشريحي است. اما مجموعه دوم كه آزمون فصل نام دارد، فاقد پاسخ تشريحي بوده و تنها حاوي كليد است تا خواننده بتواند دانسته‌هاي خود را محك بزند.

• سعی شده از اشکال و جداول مختلف و متعدد برای فهم بهتر مطالب در جای جای کتاب استفاده شود.
• همان¬طور که ذکر شد این کتاب می¬تواند به عنوان مرجع درسی برای درس شبکه¬های کامپیوتری در دانشگاه¬های معتبر مورد استفاده قرار گیرد.
• مولفین نیک می¬دانند که علم شبکه¬های کامپیوتری آن چنان گسترده و پویا است که هر چه در رابطه با آن کتاب تالیف شود، همچنان ناگفته¬های بسیاری باقی خواهد ماند. با این حال سعی شده تا کلیه مطالبِ مورد نیاز آزمون ارشد در حین ایجاز در کتاب گنجانده شود تا مسئله کمبود وقتِ داوطلبین نیز در نظر گرفته شود. با عنایت به چنین رویکردی، خواننده با مطالعه این کتاب می¬تواند مناسب¬ترین مباحث را در کمترین زمانِ ممکن فرا گیرد.
• ضمیمه¬های مفیدی در انتهای کتاب آورده شده که در جای خود می¬توانند بسیار مفید واقع شوند.
• مراجع معرفی شده در انتهای کتاب نیز می¬توانند منابع مناسب و درخوری برای مطالعات بیشتر باشند.

شبکه های کامپیوتری

ویژگی ها
ناشر: مدرسان شریف
نویسنده: محمود فتحی - امید محبتی مقدم
برند مدرسان شریف ( کارشناسی ارشد)

نظرات کاربران درباره شبکه های کامپیوتری

سلام وقت بخیر . این نسخه چاپی چه سالی هست؟

ارسال نظر درباره شبکه های کامپیوتری

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید