تولید مخصوص و جوشکاری

وضعیت موجودی نا موجود
ناشر: مدرسان شریف
نویسنده: شهبازی کرمی - ملک زاده فرد
قیمت قبلی: 32,000 تومان
قیمت: 30,400 تومان

کتاب تولید مخصوص و جوشکاری
نویسنده: شهبازی کرمی - ملک زاده فرد
انتشارات: مدرسان شریف

تولید مخصوص و جوشکاری

سرعت پرشتاب علم و فناوري و ظهور پيشرفت¬هاي عظيم علمي در هزاره¬ي سوم، كشورهاي جهان را در شرايطي قرار داده است كه ايجاد تحول راهبردي در توسعه آنها امري حياتي و گامي اساسي در جهت توسعه همه جانبه است. لذا نهادهاي آموزشي نظير دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي، نقش كليدي در تبيين و تحقق اين تحولات خواهند داشت. براين اساس انتشارات مدرسان شريف نيز در راستاي ارتقاي كيفيت علمي و آموزشي، اقدام به چاپ كتاب¬هايي با كيفيت و تأثيرگذار نموده است كه مؤلفين اين كتاب نيز در راستاي تحقق اين هدف گام برداشته‌اند.
صنايع پيشرفته تكنولوژيكي نظير هوافضا، خودروسازي، راكتورهاي هسته¬اي و... همواره به موادي نياز دارند كه از نسبت «استحكام به وزن» بالايي برخوردار باشند. مانند آلياژهاي مقاوم به حرارت¬هاي بالا. پژوهشگران حوزه علم مواد و مهندسي مكانيك نيز موادي را بوجود مي¬آورند كه داراي استحكام، سختي و چقرمگي بالاتر و همچنين خواص متنوع ديگر باشند.
اين حقيقت آشكار است كه در فرآيندهاي ماشينكاري سنتي، افزايش سختي جنس قطعه¬كار باعث كاهش سرعت ماشينكاري اقتصادي مي‌شود. دستيابي به جنس ابزاري كه به اندازه كافي سخت و مقاوم باشد تا بتواند موادي نظير تيتانيوم، فولاد ضد زنگ و آلياژهاي با مقاومت حرارتي و استحكام بالا، كامپوزيت¬هاي تقويت شده با الياف، سراميك¬ها و آلياژهايي كه ماشينكاري مشكلي دارند، را ماشينكاري كند، توسط روش¬هاي سنتي امكانپذير نمي¬باشد.
نيازهاي ديگري نظير پرداخت سطح بهتر، ايجاد هندسه¬هاي پيچيده، مقادير كمتر تلرانس¬ها، نرخ توليد بالاتر، ساخت در مقياس¬هاي بسيار كوچك و مينياتوري، ايجاد سوراخ¬هاي ميكروني در موادي كه به سختي ماشينكاري مي¬شوند، موارد ديگري است كه نياز هر چه بيشتر به روشهاي توليد مخصوص را مشخص¬تر مي¬سازد.
جوشكاري يكي از مهم¬ترين فرآيندهاي ساخت و توليد در صنعت مي¬باشد و در صنايع مختلف نظير خودروسازي، نفت و گاز، پتروشيمي، تأسيسات، ساختمان و پل‌ها، حمل و نقل، كشتي¬سازي، صنايع ريلي، نيروگاه¬ها، صنايع دفاعي و هوافضا، محصولات پزشكي، الكترونيكي، تجهيزات دقيق و ... كاربردهاي فراواني دارد.
مجموعه¬اي كه در پيش رو داريد در نوع خود از جامع¬ترين كتاب¬ها مي¬باشد كه به منظور دو گروه گردآوري شده است:
1) دانشجويان رشته مهندسي ساخت و توليد كه در دانشگاه به عنوان مرجع درسي از اين كتاب استفاده نمايند.
2) داوطلبان آزمون كارشناسي ارشد مهندسي مكانيك ساخت و توليد.
در اين كتاب سعي شده است تمامي مطالب درسي و نكات مورد نياز داوطلبان ورود به دوره¬هاي كارشناسي ارشد گنجانيده شود تا داوطلبان عزيز از سردرگمي ميان انبوه مطالب و مراجع در هر درس رهايي يابند. مطالعه اين كتاب، داوطلب را از مراجعه به هر منبع ديگري بي¬نياز خواهد ساخت. كتاب «توليد مخصوص» براي كمك به داوطلبان كنكور و همه صنعتگران و كساني است كه مي¬خواهند در رشته مهندسي مكانيك، حضوري مثبت و برجسته داشته باشند.
با مشاهده سوالات كنكور كارشناسي ارشد سالهاي پيشين، مشخص مي¬گردد كه درس تكنولوژي جوشكاري از جمله مواردي است كه مؤكداً در كنكور تكرار شده و در طي 20 سال برگزاري كنكور كارشناسي ارشد ساخت و توليد در ايران، بالغ بر 40 سوال از اين درس مطرح شده است كه نشان دهنده اهميت آن مي‌باشد.
در انتهاي كتاب، سوالات آزمون سراسري 92 و 93 با پاسخ كاملاً تشريحي آن‌ها و 3 مرحله آزمون خودسنجي در سطوح A (ساده)، B (متوسط) و C (سخت) ارائه شده است. پاسخ اين 3 مرحله آزمون خودسنجي را مي‌توانيد در سايت (www.modaresanesharif.ac.ir) مشاهده نماييد.

تولید مخصوص و جوشکاری

ویژگی ها
ناشر: مدرسان شریف
نویسنده: شهبازی کرمی - ملک زاده فرد
برند مدرسان شریف ( کارشناسی ارشد)

نظرات کاربران درباره تولید مخصوص و جوشکاری

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد تولید مخصوص و جوشکاری نظر می دهد.

ارسال نظر درباره تولید مخصوص و جوشکاری

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید