برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان

وضعیت موجودی موجود
0 رای
برند قطره
تعداد صفحه: 146
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: نمایشنامه و فیلمنامه
ناشر: قطره
نوع جلد: شومیز
نویسنده: چیستا یثربی
قیمت: 20,000 تومان

برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان

کتاب برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان ،نویسنده چیستا یثربی توسط انتشارات قطره در  صفحه به چاپ رسیده است.

یثربی متولد 1347 در کشور آلمان است، مقطع فوق‌لیسانس در ایران تحصیل‌کرده است و دکترای روانشناسی خود را در کانادا اخذ کرده. او نمایش‌نامه‌های فراوانی نوشته و برخی از کارهایش را کارگردانی نیز کرده است. در جشنواره فجر صاحب جوایز متعددی شده است و متن‌های او در چند جشنواره به عنوان متن اول برگزیده‌شده‌اند. علاقه او به روانش است و ادبیات در کارهای نمایشی‌اش دیده می‌شود. در زمینه کارگردانی نیز کارهای فراوانی انجام داده است که از جمله آن می‌توان به «جمعه دم غروب»، «چنگیز خان»، «اتاق تاریک»، «کارناوال با لباس خانه»، «حیاط‌خلوت»، «مهمان سرزمین خواب»، «زنی که تابستان گذشته رسید»، «سرخ سوزان»، «یک شب دیگر هم بمان سیلویا» و «زنی برای همیشه» اشاره کرد.

او در جشنواره‌های بین‌المللی نیز افتخارآفرینی کرده است. نمایش «جنایت و مکافات» او که اقتباسی از کتاب «جنایت و مکافات» روسی است در جشنواره کلاسیک‌های روسیه در مسکو اجرا شده است. جایزه بهترین بازیگر زن را به این نمایش اهدا کردند. او نمایشنامه‌های اقتباسی دیگری نیز نوشته است از جمله سه جلسه تراپی که اقتباسی از کتاب هاراکی موراکامی است.

هر دو نمایش نامه ی این کتاب در سال های مختلف برنده ی جایزه ی اول نمایش نامه نویسی جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر شدند و سرخ سوزان در پنج رشته برنده ی جایزه ی اول شد.

قسمتی از متن کتاب:

نسترن: (چشم در چشم مردم) آقا من صد بار گفتم که نمی‌خوامش، چرا حکم زور می‌دین... تولدمون زورکی، مردن‌مون زورکی، لااقل بذارین اختیار دل بی‌زبون‌مون دیگه دست خودمون باشه. (مکث) من نمی‌خوام زنِ این آقا بشم... زور که نیست! آرش: منم راضی نیستم آقا... من ترجیح می‌دم بمیرم، اما شوهر این خانم نشم... اصلاً مگه شما آقامین که دارین به زور زنم می‌دین؟ صدای قاضی:ولی به من گفتن که شما... نسترن: غلط به عرض‌تون رسوندن آقا... به پیر، به پیغمبر، دروغ گفتن، بُهتون بستن... ماجرا اصلاً این نیست که اینا می‌گن... اینا یه چشم دیدن، صدتا ابرو براش کشیدن و تحویل شما دادن... من اصلاً این آقا رو درست نمی‌شناسم، فقط یه روزه که می‌شناسمش، هرچی‌ام اینا می‌گن، تهمته آقا، تهمت... می‌خوان یه دختر بی‌پناهو تو شهر غریب، بی‌چاره کنن... تنها گیر آوردن آقا، آقا بی‌کس گیر آوردن... قصه اصلاً اونی نیست که اینا می‌گن... شما که عاقلین، چرا باور می‌کنین؟ آرش: آره آقا، باور نکنین، دیو شاخ‌دار و جادوگر دماغ درازو باور کنین، امّا رابطه‌ی من و این خانمو باور نکنین. صدای قاضی:پس قصه چیه؟ بالاخره شما دوتا رو با هم گرفتن یا نه؟... آرش: بله آقا گرفتن... حالا می‌خواین چی‌کار کنین؟ به‌ خاطر یه دقیقه نفهمی، یه عمر به هم‌دیگه گره‌مون بزنین؟ قاضی: اگه گره‌تون بزنم که وا می‌شین، باید به هم پیچ‌تون کرد که دیگه یه عمر نتونین بدون هم‌دیگه، جُم بخورین و هوسای ناجور به سرتون بزنه! آرش: چرا؟ چون یه دقیقه پشت در بسته بودیم؟

شما می توانید با خرید کتاب برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

 

برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان

ویژگی ها
تعداد صفحه: 146
سال چاپ: 1399
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: نمایشنامه و فیلمنامه
ناشر: قطره
نوع جلد: شومیز
نویسنده: چیستا یثربی
برند قطره

نظرات کاربران درباره برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان نظر می دهد.

ارسال نظر درباره برخورد نزدیک از نوع آخر و سرخ سوزان

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید