دانش نشانه گذاری در خط فارسی

وضعیت موجودی نا موجود
3 رای
برند نشر چشمه
تعداد صفحه: 164
سال چاپ: 1398
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: ادبیات
ناشر: چشمه
نوع جلد: شومیز
نویسنده: ناصر نیکو بخت - سید علی قاسم زاده
قیمت: 25,000 تومان

دانش نشانه گذاری در خط فارسی

کتاب دانش نشانه گذاری در خط فارسی توسط ناصر نیکو بخت - سید علی قاسم زاده در 164 صفحه به چاپ رسیده است.

کتاب « دانش نشانه گذاری در خط فارسی » با تکیه بر دانش متقدمان این فن و ملاحظه و مطالعه آثار آنان، و همراه کردن سالها تجربه ی تحصیل و تدریس صاحبان این قلم فراهم شده، گامی دیگر در زمینه ی نشانه گذاری فارسی است که با احساس ضرورت نگارش کتابی جامع و مستقل در دانش سجاوندی فارسی نگاشته شده است و بیش از هر چیز در پی دستیابی به جامعیت، یکپارچگی ، جلوگیری از تشتت و به گزینی و صحت مندی نشانه هاست.

دراین کتاب تلاش شده ضمن بهره گیری از آثار منتشر شده با طبقه بندی جدیدتر و نگاهی نقادانه به معرفی ، تعریف و کاربرد اصلی ترین نشانه های نقطه گذاری در خط فارسی اشاره شود . با ذکر مثالهای متنوع ، کاربرد آنها تبیین و چه بسا مطالب و دیدگاههایی جدید به یافته های پیشینیان افزوده گردد. از این رو ، این کتاب می تواند فتح یابی برای دانشجویان، پژوهشگران . مولفان ،مترجمان و ویراستاران و... باشد.

قسمتی از متن کتاب:

پیدایی نشانه‌ها و نمادهای نوشتاری، ناشی از ناتوانی و نارسایی خط، برای بازگویی احساس و شیوه‌های بیان است. وقتی سخن می‌گوییم و یا به سخن کسی گوش می‌دهیم، متوجه می‌شویم گوینده برای تعمیم یا القای نگرشها، عواطف، احساسات و معانی مقصود خود، علاوه بر درنگهای کوتاه و بلند، تغییر لحن کلام، تغییر آهنگ، تکیه بر پاره‌ای هجاها، شدّت ادای بعضی کلمات، گاه از حرکت دست و گردن و یا تغییر حالات اعضای صورت نیز یاری می‌گیرد. بدون تردید هرکس در به‌کارگیری این ابزارها، مهارتی بیشتر داشته باشد و بهتر از این امکانات بهره‌مند گردد، سخنش نافذتر و مؤثرتر خواهد بود و مخاطب کلام او را بهتر خواهد فهمید؛ اما هنگامی که بخواهیم سخنان گوینده یا خطیبی توانا را به نوشتار تبدیل کنیم، به هیچکدام از این ابزارها دسترسی نداریم و چه بسا از تأثیر سخن کاسته شود.

شما می توانید با خرید کتاب دانش نشانه گذاری در خط فارسی از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

 

 

دانش نشانه گذاری در خط فارسی

ویژگی ها
تعداد صفحه: 164
سال چاپ: 1398
قطع: رقعی
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: ادبیات
ناشر: چشمه
نوع جلد: شومیز
نویسنده: ناصر نیکو بخت - سید علی قاسم زاده
برند نشر چشمه

نظرات کاربران درباره دانش نشانه گذاری در خط فارسی

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد دانش نشانه گذاری در خط فارسی نظر می دهد.

ارسال نظر درباره دانش نشانه گذاری در خط فارسی

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید