روزگاران تاریخ ایران

وضعیت موجودی نا موجود
6 رای
تعداد صفحه: 1014
سال چاپ: 1400
قطع: وزیری
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: تاریخ
ناشر: سخن
نوع جلد: گالینگور
نویسنده: دکتر عبدالحسین زرین کوب
قیمت قبلی: 450,000 تومان
قیمت: 405,000 تومان

روزگاران تاریخ ایران

کتاب روزگاران تاریخ ایران توسط دکتر عبدالحسین زرین کوب در 1014 صفحه به چاپ رسیده است.

عبدالحسین زرین کوب ادیب، تاریخ نگار، منتقد ادبی، نویسنده، و مترجم برجستهٔ ایران معاصر است. آثار او به عنوان مرجع عمده در مطالعات تصوف و مولوی شناسی شناخته می شود. وی از تاریخ نگاران برجستهٔ ایران است و آثار معروفی در تاریخ ایران و نیز تاریخ اسلام دارد. این آثار به دلیل بیان ادبی و حماسی تاریخ از آثار پرفروش در میان ایرانیان هستند.زرین کوب بیش از چهار دهه در دانشگاه تهران، ادبیات فارسی، تاریخ اسلام و تاریخ ایران تدریس کرد و پس از انقلاب، با مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی همکاری کرد، از جمله این که ۶۵۰۰ کتاب و مجله را به دائرةالمعارف بزرگ اسلامی اهدا کرد.

این کتاب نگاهی دیگر به تاریخ این سرزمین از آغاز تا امروز است . در این نگاه تازه، دورنمای گذشته، کوتاه و گذرنده است اما سرسری و شتابکارانه نیست: رویدادها به اجمال در بیان می آید، اما بیان در حد ممکن از تامل خالی نیست. فرمانروایان از یاد رفته با خوکامگی ها، شکست ها و پیروزی هایشان در این نگرش، در پی هم از چشم عبور می کنند و در این عبور رستخیزگونه - که مرور بر تاریخ است - سعی می شود تا کارهایشان تفسیر شود، خط سیر کردارهایشان دنبال گردد و نقش آن ها در تمدن و فرهنگ ایران که جز به ندرت و آن نیز غالبا به طور ناخواسته، سازنده هم نیست ارزیابی شود. در نقل رویدادها، چون مجال بیان محدودست، اینجا به همان اندازه که تفسیر آن ها را ممکن می سازد و معنی و جهت سیر تاریخ ایران را بازنماید می بایست بسنده کرد.

شما می توانید با خرید کتاب روزگاران تاریخ ایران از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

 

روزگاران تاریخ ایران

ویژگی ها
تعداد صفحه: 1014
سال چاپ: 1400
قطع: وزیری
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: تاریخ
ناشر: سخن
نوع جلد: گالینگور
نویسنده: دکتر عبدالحسین زرین کوب

نظرات کاربران درباره روزگاران تاریخ ایران

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد روزگاران تاریخ ایران نظر می دهد.

ارسال نظر درباره روزگاران تاریخ ایران

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید