سینما چیست

وضعیت موجودی نا موجود
11 رای
برند هرمس
تعداد صفحه: 239
سال چاپ: 1401
قطع: خشتی
مترجم: محمد شهبا
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: سینما و تئاتر
ناشر: هرمس
نوع جلد: شومیز
نویسنده: آندره بازن
قیمت قبلی: 130,000 تومان
قیمت: 117,000 تومان

سینما چیست

کتاب سینما چیست اثر آندره بازن با ترجمه محمد شهبا توسط انتشارات هرمس در 239 صفحه به چاپ رسیده است.

آندره بازن نظریه‌پرداز و منتقد فرانسوی فیلم بود که با رشته‌ای از مقالات به ایجاد و تأسیس نظریه‌ای موسوم به نظریه میزانسن همت گماشت. او در آنژه به دنیا آمد. بازن به همراه ژاک دونیول والکروز در سال ۱۹۵۱ نشریهٔ کایه‌دوسینما (Cahiers du cinéma) یا دفترهای سینمایی را تأسیس کردند. در این نشریه بسیاری از منتقدین و فیلمسازان آیندهٔ موج نوی فرانسه مقالاتی نگاشتند. او خود در این نشریه مقالاتی نگاشت که عموماً پس از مرگش به صورت کتاب‌هایی منتشر شدند. آندره بازان را یک نظریه‌پرداز واقع‌گرا در سینما می‌خوانند. او اعتقاد شدیدی به استفاده از نماهای باز و برداشت‌های بلند داشت. به عبارتی به جای بهره بردن از مونتاژ و تقطیع نماها به میزانسن و استفاده از عمق نما باور داشت. او همچنین اعتقاد داشت که سینماگر باید دیدگاه‌های شخصی و سبک منحصر به خود را دنبال کند از این رو بر روی فرانسوا تروفو و نظریهٔ مؤلف تأثیر فراوانی گذاشت.

نویسنده در این کتاب بیشتر به سینمای کلاسیک می پردازد و استاندارد طلایی در زمینه نقد فیلم محسوب می شود. اگرچه بازن هیچ فیلمی نساخت ، اما از زمان جنگ جهانی دوم نام وی به عنوان یکی از مهمترین شخصیت های سینمای فرانسه بوده است.

قسمتی از متن کتاب:

فرزندان و نواده هایمان برای مسنجر در بقایای روزگار کهن منبعی بسیار ارزشمند خواهند داشت. آنان بازن را در کنار خود خواهند یافت. زیرا پادشاه روزگار ما، یعنی سینا، نیز شاعر خود را دارد. این انسان فروتن که آرام و رنجور به سوی مرگی زود هنگام ره می سپرده کسی بود که موهبت پادشاهی را به سینا بخشید. درست همچون شاعران روزگار کهن که افسر شاهی بر سر پادشاهان می نهادند. وی نه تنها تاج افتخار بر سر سینا نهاد. بلکه با زدودن پیرایه های دروغین و پر زرق و برقی که پیشرفتش را سد کرده بودند آن را مقامی والاتر بخشید.

شما می توانید با خرید کتاب سینما چیست از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

سینما چیست

ویژگی ها
تعداد صفحه: 239
سال چاپ: 1401
قطع: خشتی
مترجم: محمد شهبا
مناسب برای: بزرگسالان
موضوع: سینما و تئاتر
ناشر: هرمس
نوع جلد: شومیز
نویسنده: آندره بازن
برند هرمس

نظرات کاربران درباره سینما چیست

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد سینما چیست نظر می دهد.

ارسال نظر درباره سینما چیست

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با سینما چیست

هنر سینما و تئائر نشر هرمس
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید