اصول و عملیات آبیاری عمومی

وضعیت موجودی نا موجود
ناشر: جهاد دانشگاهی مشهد
نویسنده: حسین انصاری-حسین شریفیان-کامران داوری
قیمت: 5,300 تومان
کتاب اصول و عملیات آبیاری عمومی
نویسنده: حسین انصاری-حسین شریفیان-کامران داوری
انتشارات: جهاد دانشگاهی مشهد

اصول و عملیات آبیاری عمومی

در شرایط کنونی یکی از چالش‌های مهم در مقیاس ملی و حتی بین‌المللی، امنیت غذائی و تولید غذای کافی و مناسب برای افراد بشر است. در این راستا توسعه کشاورزی فاریاب و مصرف درست و بهینه آب در این بخش اهمیتی روزافزون یافته است.

مسلماً این مهم جز با فراگیری دانش کشاورزی و همت همه دانش آموختگان این بخش محقق نخواهد شد. در این رابطه دانشگاه و دانشگاهیان رشته‌های مختلف کشاورزی تلاش می‌کنند تا نقش خود را در این حرکت ملی و بین‌المللی و به خصوص در مسیر آموزش پر رنگ‌تر نمایند.
کتاب حاضر که به عنوان تلاش مؤلفین آن در راستای هدف فوق است، به صورت علمی به جنبه‌های آموزش کلاسی و آزمایشگاهی مسائل مرتبط با آبیاری پرداخته و نشان می‌دهد که میدان عمل فن آبیاری بسیار وسیع بوده و گستره‌ی آن از منابع آب شروع می‌شود و تا تعیین نیاز آبی گیاه ادامه می‌یابد.

در این کتاب، مطالبی پایه در مورد منابع آب، روش‌های تأمین و ذخیره‌سازی آب برای بخش کشاورزی، روابط آب و خاک و گیاه، تعیین نیاز آبی گیاه و برنامه ریزی آبیاری ارائه شده است.

مفاهیمی در خصوص راندمان‌های آبیاری و روش‌های آبیاری سطحی و تحت فشار نیز به رشته تحریر درآمده است.

علاوه بر این، یکی از بخش‌های مهم این کتاب، ارائه بخش «عملیات آبیاری» است که با مدنظر قرار دان مطالب علمی نظری، چگونگی و نحوه انجام عملیات آزمایشگاهی و میدانی آبیاری، «به همراه قالب مناسب تهیه گزارشات» در فرمتی جدید، جذاب و تصویری ارائه داده است.


این کتاب که شامل موارد حائز اهمیتی در خصوص اصول و عملیات آبیاری است، به گونه‌ای تألیف شده که در عین تحت پوشش قرار دادن سرفصل دروس نظری و عملی آبیاری عمومی و اصول آبیاری رشته‌های کشاورزی با ارائه مثال‌ها، سؤالات و مسائل پایان هر فصل، موضوعات به صورت روشن و صریح تشریح شوند، تا علاوه بر دانشجویان، برای کلیه استفاده کنندگان کتاب مثمر ثمر واقع گردد.

اصول و عملیات آبیاری عمومی

ویژگی ها
ناشر: جهاد دانشگاهی مشهد
نویسنده: حسین انصاری-حسین شریفیان-کامران داوری
برند جهاد دانشگاهی مشهد

نظرات کاربران درباره اصول و عملیات آبیاری عمومی

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد اصول و عملیات آبیاری عمومی نظر می دهد.

ارسال نظر درباره اصول و عملیات آبیاری عمومی

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید