نظریه فراغت (اصول و تجربه ها)

وضعیت موجودی موجود
0 رای
برند تیسا
مترجم: عباس مخبر
ناشر: تیسا
نویسنده: کریس روجک
قیمت: 23,500 تومان
کتاب نظریه فراغت (اصول و تجربه ها)
نویسنده: کریس روجک
مترجم: عباس مخبر
انتشارات: تیسا

نظریه فراغت (اصول و تجربه ها)

کریس روژگ- استاد جامعه‌شناسی و فرهنگ در دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان- را باید از تاثیرگذارترین چهره‌های ترویج دهنده سنتی از مطالعات فراغت دانست که ماهیت فرهنگی آن را در کانون توجه خود دارد. وی آثار متنوع و تاثیرگذاری را در پیش‌برد سنت جدیدی از مطالعات فراغت به رشته تحریر درآورده که از جمله آن‌ها می‌توان به «شیوه‌های گریز» ، «فراغت برای فراغت» ، «فراغت و فرهنگ» و «مرکز زدایی از فراغت» اشاره کرد. «نظریه فراعت» مهم‌ترین اثر نظری او در معرفی رویکرد فرهنگ نگرانه به فراغت است.

روژک در بیش‌تر آثار خود تلاش کرده دایره مفهوم سازی‌ها، رویکردها و دستور کارهای مطالعات فراغت را گسترش دهد و آن را با طیف متنوعی از پدیده‌های اجتماعی و اقتصادی پیوند زند که در نگاه نخست و با تصورات سنتی‌تر از آن تشابهی به فراغت ندارند. در این کتاب، روژک مفاهیم و سازه‌های نظری بنیادین در تحلیل فراغت را به بحث گذاشته و تاثیر‌پذیری فراغت ازقدرت، گفتمان‌ها و بازنمایی‌ها به روشنی نشان می‌دهد و بر خلاف تصورات خوش‌بینانه و کم و بیش آرمانی که فراغت را با آزادی، انتخاب و عاملیت پیوند می‌دهند، تاثیر پذیری این تجربه از متن و موقعیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود و نیز نقش مولفه‌های فردی و ساختاری چون جنسیت، دوره زندگی، نژاد، سرمایه‌های فرهنگی و منزلت در شکل‌دهی به معنا و قالب آن را ترسیم می‌نماید. سبک شیوا و آموزشی متن به مخاطب امکان می‌دهد مفاهیم انتزاعی را به شیوه‌های ملموس و در پیوند با مسائل واقعی زندگی روزمره فراگیرد. کتاب «نظریه فراغت» در عین پیچیدگی و غنای نظری، برای خواننده آماتور قابل استفاده و جذاب است.

عباس مخبر با ترجمه این کتاب آموزشی پیش‌رو عمیق و ترجمه تخصصی، دقیق و وفادارانه خویش بدون تردید خدمت بزرگی به دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی در ارتقای سنت مطالعات و پژوهش‌های فراغتی در ایران کرده است.

نظریه فراغت (اصول و تجربه ها)

ویژگی ها
مترجم: عباس مخبر
ناشر: تیسا
نویسنده: کریس روجک
برند تیسا

نظرات کاربران درباره نظریه فراغت (اصول و تجربه ها)

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد نظریه فراغت (اصول و تجربه ها) نظر می دهد.

ارسال نظر درباره نظریه فراغت (اصول و تجربه ها)

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید