مارک و پلو

وضعیت موجودی موجود
6 رای
برند مثلث
تعداد صفحه: 200
سال چاپ: 1400
قطع: وزیری
مناسب برای: بزرگسال
موضوع: سفرنامه های ایرانی
ناشر: مثلث
نوع جلد: شومیز
نوع چاپ: رنگی
نویسنده: منصور ضابطیان
قیمت قبلی: 96,000 تومان
قیمت: 87,000 تومان

کتاب مارک و پلو سفرنامه ها و عکس ها 

مارک و پلو

کتاب مارک و پلو - سفرنامه ها و عکس ها اثر منصور ضابطیان توسط انتشارات مثلث در 200 صفحه به چاپ رسیده است.

منصور ضابطیان روزنامه‌نگار، کارگردان، مجری رادیو و تلویزیون، پادکست ساز، سفرنامه نويس و تهیه‌کننده ایرانی است.

ضابطیان در سال ۱۳۶۹ کاردانی رشته علوم آزمایشگاهی را در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پایان رساند و پس از چند سال رشته تحصیلی خود را تغییر داد و رشته سینما را در دانشگاه ادامه داد. منصور ضابطیان مدتی مدرس دوره‌های آزاد آموزش گویندگی و اجرا در دانشکده خبر نیز بود. او کار حرفه‌ای را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و مصاحبه‌ها و گزارش‌های مختلفی برای مجلات و روزنامه‌های حیات نو، چلچراغ، گزارش فیلم و کلک می‌نوشت. در سال ۱۳۷۸ کار در تلویزیون را آغاز کرد. «سبد»، «مردم ایران سلام»، «جغرافیای فریاد»، «فرش واژه»، «نقره»، «رادیو هفت» و «صدبرگ» از معروف‌ترین کارهای او در تلویزیون است.

کتاب مارک و پلو با عنوان کامل «مارک و پلو، مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها » اولین کتاب از مجموعه سفرنامه‌های منصور ضابطیان به نقاط مختلف دنیاست. این کتاب اولین بار سال 89 در ایران منتشر شد و در مدتی نزدیک به یک سال به چاپ دهم رسید. سفرنامه‌های این کتاب که با تصاویر بسیار جذابی که اغلب خود نویسنده آن‌ها را تهیه‌کرده است گزارش‌هایی است که او پس از هر سفر منتشر می‌کرد و درنهایت در کتاب مارک و پلو همه‌ی آن‌ها را در کنار هم قرارداد.

مارک و پلو یک تجربه‌ی شخصی است. منصور ضابطیان در این کتاب دوست‌داشتنی و جذاب از لحظات سفرهایش سخن گفته است. او مخاطب را با خود در فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، لبنان و ... با خود همراه می‌کند. او را با دوستانش آشنا می‌کند، چیزهایی را که دیده با او در میان می‌گذارد و از چیزهایی که یاد گرفته حرف می‌زند. لحن منصور ضابطیان لحن یک جهانگرد نیست، او سفرش را تعریف می‌کند و جوری باز جزئیات این کار را انجام می‌دهد که اگر اندکی قوه‌ی تخیل داشته باشید می‌توانید تصور کنید همراه او در آن سفر بوده‌اید . او تصاویر، بوها، مزه‌ها لحظه‌ها را با چنان دقتی توصیف کرده است که حتی بوی ساحل‌های لبنان هم از درون کتابش به مشام می‌رسد. کتاب مارک و پلو کتابی است که باید خواند و به سفر عشق ورزید. از همان کتاب‌هایی که باید خواندنش را که تمام کردید کوله‌پشتی‌تان را جمع کنید و به اولین سفر ممکن بروید.

قسمتی از متن کتاب:

توی اتاق، جرج و جانی دوتا رفیق استرالیایی و پسر امریکایی هر سه خواب بودند. من هم روی تخت خودم رفتم و چند لحظه‌ای نگذشت که خوابم برد. نمی‌دانم چقدر گذشته بود که از صدای خروپف پسر امریکایی خوابم به هم خورد. کمی نگاهش کردم، ولی هیچ جور نمی‌توانستم ساکتش کنم. توی دلم فحش را کشیدم به جرج بوش و کاندولیزا رایز. اختلاف تاریخی ما انگار باید در یک اتاق کوچک چهار تخته هم باید خودش را نشان می‌داد. در کشاکشی میان عصبانی و فکرهای احمقانه، صدای رسپشن به گوشم رسید که داشت سوت می‌زد. اگرچه صدای سوت هم نمی‌گذاشت خوابم ببرد، ولی دست‌کم از صدای خرناس یک پلنگ زخمی بهتر بود. صدای سوت آشنا بود. این آهنگ را قبلاً شنیده بودم. اما کجا؟ گوش‌هایم را تیز کردم. خدایا این ملودی کدام ترانه است؟

شما می توانید با خرید کتاب مارک و پلو - سفرنامه ها و عکس ها از بانک کتاب یکتامهر در سریعترین زمان ممکن آن را درب منزل یا محل کار خود تحویل بگیرید.

تلفن:                                                                                      66403535-021

مارک و پلو

ویژگی ها
تعداد صفحه: 200
سال چاپ: 1400
قطع: وزیری
مناسب برای: بزرگسال
موضوع: سفرنامه های ایرانی
ناشر: مثلث
نوع جلد: شومیز
نوع چاپ: رنگی
نویسنده: منصور ضابطیان
برند مثلث

نظرات کاربران درباره مارک و پلو

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد مارک و پلو نظر می دهد.

ارسال نظر درباره مارک و پلو

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برچسب های مرتبط با مارک و پلو

نشر مثلث سفرنامه
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید