به کسی مربوط نیست

وضعیت موجودی موجود
0 رای
برند نشر چشمه
مترجم: گلی امامی
ناشر: چشمه
نویسنده: جومپا لاهیری
قیمت: 48,000 تومان
کتاب به کسی مربوط نیست
نویسنده: جومپا لاهیری
مترجم: گلی امامی
انتشارات: چشمه

به کسی مربوط نیست

«به کسی مربوط نيست» مجموعه داستانی است خيره‌کننده نوشته‌ی نويسنده‌ی برنده‌ی جايزه‌ی پوليتزر، جومپا لاهيری. کتاب شامل هشت داستان است ــطولانی‌تر و غنی‌تر از هر چه تاکنون نوشته-ـ که ما را از کمبريج و سياتل به هند و تايلند می‌برد، و با شرح زندگی خواهرها و برادرها، پدرها و مادرها، دخترها و پسرها، و عشاق طلسم می‌کند.

در داستان حيرت‌انگيز نخست، پدر روما، مادر جوانی که در شهری جديد ساکن شده، به ديدارش می‌آيد، با علاقه به باغچه‌ی خانه‌ی او رسيدگی می‌کند، و در اين فرآيند پدربزرگ و نوه‌اش رابطه‌ای خاص برقرار می‌کنند. ولی پدربزرگ رازی را از دخترش مخفی نگاه می‌دارد، رابطه‌ای عاطفی را که فقط خودش از آن باخبر است.
در داستان «انتخاب محل سکونت» آخر هفته‌ی رمانتيک يک زوج جوان، پيچ‌و‌تاب‌های تاريکی می‌يابد که تا اعماق شب می‌انجامد. «در حسن‌نيت تمام» خواهری که مشتاق است دوران کودکی برادرش آرمانی باشد، چيزی که خودش از آن محروم بود،‌ دچار عذاب وجدان، اضطراب و خشم می‌شود، زمانی که بيماری برادر زندگی خانوادگی او را تهديد می‌کند. و در «هِما و کوشيک» سه داستان درهم‌تنيده‌، زندگی پسر و دختر جوانی‌ را در يک زمستان سرنوشت‌ساز، در خانه‌ای در حومه‌ی ماساچوستس دنبال می‌کنيم. آن‌ها در مسيرهای جداگانه‌ و دردناکی از معصوميت به بلوغ می‌رسند، تا که دست تقدير سال‌ها بعد آن‌ دو را در رم سر راه هم قرار می‌‌دهد.
به کسی مربوط نيست، شاهد آشکاری است از استعدادهای يگانه‌ی جومپا لاهيری: نثر شکيل، خرد عاطفی، و شرح زيرکانه و ظريف ترفندهای قلب و ذهن. کتاب اثر نويسنده‌ای در اوج خلاقيت است. این کتاب پیش از این با نام‌های دیگری منتشر شده است.

به کسی مربوط نیست

ویژگی ها
مترجم: گلی امامی
ناشر: چشمه
نویسنده: جومپا لاهیری
برند نشر چشمه

نظرات کاربران درباره به کسی مربوط نیست

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد به کسی مربوط نیست نظر می دهد.

ارسال نظر درباره به کسی مربوط نیست

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید