در جستجوی کودک فراموش شده

وضعیت موجودی موجود
مترجم: کتایون زاهدی
ناشر: ارجمند
نویسنده: آلیس میلر
قیمت: 20,000 تومان
کتاب در جستجوی کودک فراموش شده
نویسنده: آلیس میلر
مترجم: کتایون زاهدی
انتشارات: ارجمند

در جستجوی کودک فراموش شده

روان‌درمانگری کاری است که مستلزم درک و دریافت همدلانۀ احساسات طرف مقابل است. رابطۀ اولیه با مادر اساس درک عاطفی را تشکیل می‌دهد. مادر با درک احساسات کودک، دریافت احساسی را به او آموزش می‌دهند. اما در مواردی، مادر قادر به انجام این کار نیست و خود او برای درک هیجانات و احساساتش نیازمند کودکش می‌شود. این مسیر معکوس، در روان کودک اثرات جدی بر جای می‌گذارد. 
کتاب «در جستجوی کودک فراموش‌شده» به تأثیر شرایطی می‌پردازد که در آن کودک مجبور است برای کمک به مادر، زودتر از موقع رشد کند و نیازهای خود را به فراموشی بسپارد. روند شکل‌گیری شخصیت چنین فردی به‌شدت تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرد. فرد شکنندگی‌هایی پیدا می‌کند و در مواردی قدرت خود را برای تغییر اوضاع، بیش از آنچه درواقع هست، تخمین می‌زند. اما همین الگو می‌تواند او را به روان‌درمانگر شدن بکشاند. فرد دست به کار درمان روانی می‌زند تا آنچه را برای مادر خود انجام داده (یا موفق به انجام آن نشده) را برای دیگران هم انجام دهد. 
آلیس میلر نویسندۀ مشهور سوییسی، که پویایی رابطۀ معکوس با مادر را در این کتاب مورد بحث قرار می‌دهد، با تحقیق بر روی آثار نویسندگان و هنرمندانی چون ویرجینیا وُلف، کافکا، هرمان هِسه، هنری مور و بسیاری دیگر، متوجه تأثیر اتفاقات ناگوار کودکی بر روی دست‏نوشته‌‏ها و خلق آثار آنان شد. وی رابطۀ اثر روانشناختی میان این دو را در این اثر به‌خوبی به نمایش گذاشته است.

در جستجوی کودک فراموش شده

ویژگی ها
مترجم: کتایون زاهدی
ناشر: ارجمند
نویسنده: آلیس میلر
برند انتشارات ارجمند

نظرات کاربران درباره در جستجوی کودک فراموش شده

نظری در مورد این محصول توسط کاربران ارسال نگردیده است.
اولین نفری باشید که در مورد در جستجوی کودک فراموش شده نظر می دهد.

ارسال نظر درباره در جستجوی کودک فراموش شده

لطفا توجه داشته باشید که ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
طراحی و اجرا: فروشگاه ساز سبدخرید